Tor Arne Bartholdsen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Jeg og 3 andre har tenkt å skaffe oss Packraft, og vi ser på Kipara Char. Så er spørsmålet litt angående størrelse, to av oss er 178-180 høy med en lenge på ca 106 cm fra ræva til hælen (sittelengden). Er Kipara char sin 220 fin størrelse for oss? Tanker vi har rundt det er at den ikke blir lengere enn vi trenger men heller ikke ukomfortabel å bruke. Jeg har det for meg at 250 størrelsen kan være for lang og det ikke er lett å finne en god "sittestilling". Endret 20. mars 2019 av Tor Arne Bartholdsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Har bare så vidt sittet i Kipara sine, husker ikke lengde. Jeg hadde en alpackaraft Denali Liama tidligere. Den er 132 i lengde inni, så noe mellom Kipara 220 og 250. Jeg er 187cm og synes at den var fin. Skulle dog bruke den med bikkja men det ble for trangt. Så 220 er vel 120 inni. Mulig det holder siden dere er litt lavere enn meg. Men sikkert noen her som har de aktuelle modellene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TOT Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 På 20.03.2019 den 22.31, Tor Arne Bartholdsen skrev: Jeg og 3 andre har tenkt å skaffe oss Packraft, og vi ser på Kipara Char. Så er spørsmålet litt angående størrelse, to av oss er 178-180 høy med en lenge på ca 106 cm fra ræva til hælen (sittelengden). Er Kipara char sin 220 fin størrelse for oss? Tanker vi har rundt det er at den ikke blir lengere enn vi trenger men heller ikke ukomfortabel å bruke. Jeg har det for meg at 250 størrelsen kan være for lang og det ikke er lett å finne en god "sittestilling". Dette kommer vel litt an på hva du skal bruke den til. Jeg fisker fra min "balje", og setter stor pris på de om lag 20 cm med ledig plass foran føttene mine. På den plassen er det også plass til et barn, hvilket tidvis er aktuelt for meg. Jeg synes ikke at luft foran beina har noe å si for sittestillingen, men jeg er såpass solid støpt at jeg sitter som limt i båten uansett ... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellfinnen Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) Heia. Eg har en kipara pike 220 og en kipara pike pro selfbailer i 250. liker begge. passer meg som er 181cm. Har og padlet med char 220 og 250, der 220 er litt kort syns eg. Liker å strekke på beina, spes om den er lastet med sekk foran. Å skal du fiske e det bedre med god plass foran for fisken i ei bøtte eller nå på 250. I en 250 kan du få følelsen av å skli ned om føttene ikkje når heil ned. Det fikk iallfall eg. Så da satte eg sekken eller bøtta nederst så e følte eg hadde støtte. Kor du bor? Du kunna fått prøvd 220 og 250 her. Eg bor da på vestlandet, ålesund. Endret 23. mars 2019 av Fjellfinnen tilføyde nest siste avsnitt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Hansen Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 Jeg padlet i fjor Kipara Char 220. Fordelen med 220 er at den tar litt mindre plass i sekken, mens 250 har litt bedre plass når det er mye med. Med mine 177 er det akkurat passe lengde i 220, men kunne ikke vært kortere. Liker å ha kontakt med beina, så da er det greit at den ikke er for lang. Går akkurat å strekke beina med sko på. Er nok en fordel med 250 om sekken er stor, eller du vil ha sekk/bøtte ned i packraften slik Fjellfinnen skriver. 2 timer siden, Fjellfinnen skrev: Heia. Eg har en kipara pike 220 og en kipara pike pro selfbailer i 250. liker begge. passer meg som er 181cm. Lurer litt på hvordan pike/ pike pro er i forhold til Char på flatt vann. Hvilke erfaringer har du? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Arne Bartholdsen Skrevet 23. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2019 Takk for svar. Er litt viktig å kunne strekke ut beina og når 220 er i grenseland så får vi heller øke litt. Jeg kan ikke uttale meg for oss alle i gruppa men jeg tror de også vil bruke denne mest til fisketurer til vann som er langt å gå til. Vekta er ganske viktig for min del mtp de avstandene vi går, men vil heller ikke ødelegge for mye på komfort-biten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Arne Bartholdsen Skrevet 9. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2019 Kipara tar nå inn Char i størrelse 230, så jeg prøver meg på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.