Gå til innhold
  • Bli medlem

Skipose til telt istedenfor teltpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om det går an å bruke en vanlig skipose fra XXL (205 cm lang) til å pakke teltet i oppå pulken istedenfor å gå til innkjøp av en egen teltpose?

Annonse
Skrevet
4 minutter siden, KS10 skrev:

Hei. Lurer på om det går an å bruke en vanlig skipose fra XXL (205 cm lang) til å pakke teltet i oppå pulken istedenfor å gå til innkjøp av en egen teltpose?

Det finner du ut ved å sjekke hvor lange stengene dine er når de er brettet i to ;-)

Skrevet
1 minute ago, whistler said:

Det finner du ut ved å sjekke hvor lange stengene dine er når de er brettet i to ;-)

For å presisere: Lurer ikke på om det går mtp lengden, men heller om omkretsen av en vanlig skipose er stor nok til et typisk fjellheimen 3-telt sammenrullet. Har verken telt eller bag tilgjengelig for å teste. Derfor spør jeg dere :)

Skrevet
1 minutt siden, KS10 skrev:

For å presisere: Lurer ikke på om det går mtp lengden, men heller om omkretsen av en vanlig skipose er stor nok til et typisk fjellheimen 3-telt sammenrullet. Har verken telt eller bag tilgjengelig for å teste. Derfor spør jeg dere :)

Aha. Ja, det bør gå helt fint i en skipose. 

• Liker 1
Skrevet

En ting, bare. Hvis din skipose er som min, med ymse rester av klister og smøring på innsiden, så kan man tenke to ganger før man putter teltet nedi.. ;)

Ellers er jo tanken god. Ski og staver kan ligge i posen når man reiser til turen, og teltet inni mens man er på tur.

Skrevet

Har brukt en vanlig skipose fra xxl til teltpose, med et stort Hilleberg Keron 4 gt inni :)  Fungerte helt topp :) Husker ikke om det var en enkel eller dobbel pose, men dobbel er sikkert smart. Pass bare på at du ikke setter teltduken fast i glidelåsen, smart å holde en hånd på innsiden mens du lukker glidelåsen :-)

Skrevet

jeg har vurdert det samme men turte ikke pa. av glidelåsen. Du kan skade teltduken og det er tuklete å holde en hånd på innsiden av skiposen når det er kaldt. En annen ting er fare for tilising av glidelåsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.