KS10 Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 Hei. Lurer på om det går an å bruke en vanlig skipose fra XXL (205 cm lang) til å pakke teltet i oppå pulken istedenfor å gå til innkjøp av en egen teltpose? Siter
whistler Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, KS10 skrev: Hei. Lurer på om det går an å bruke en vanlig skipose fra XXL (205 cm lang) til å pakke teltet i oppå pulken istedenfor å gå til innkjøp av en egen teltpose? Det finner du ut ved å sjekke hvor lange stengene dine er når de er brettet i to Siter
KS10 Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Skrevet 20. mars 2019 1 minute ago, whistler said: Det finner du ut ved å sjekke hvor lange stengene dine er når de er brettet i to For å presisere: Lurer ikke på om det går mtp lengden, men heller om omkretsen av en vanlig skipose er stor nok til et typisk fjellheimen 3-telt sammenrullet. Har verken telt eller bag tilgjengelig for å teste. Derfor spør jeg dere Siter
whistler Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, KS10 skrev: For å presisere: Lurer ikke på om det går mtp lengden, men heller om omkretsen av en vanlig skipose er stor nok til et typisk fjellheimen 3-telt sammenrullet. Har verken telt eller bag tilgjengelig for å teste. Derfor spør jeg dere Aha. Ja, det bør gå helt fint i en skipose. 1 Siter
Lompa Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 En ting, bare. Hvis din skipose er som min, med ymse rester av klister og smøring på innsiden, så kan man tenke to ganger før man putter teltet nedi.. Ellers er jo tanken god. Ski og staver kan ligge i posen når man reiser til turen, og teltet inni mens man er på tur. Siter
TEEDJAY Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 Har brukt en vanlig skipose fra xxl til teltpose, med et stort Hilleberg Keron 4 gt inni Fungerte helt topp Husker ikke om det var en enkel eller dobbel pose, men dobbel er sikkert smart. Pass bare på at du ikke setter teltduken fast i glidelåsen, smart å holde en hånd på innsiden mens du lukker glidelåsen Siter
nesning Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 jeg har vurdert det samme men turte ikke pa. av glidelåsen. Du kan skade teltduken og det er tuklete å holde en hånd på innsiden av skiposen når det er kaldt. En annen ting er fare for tilising av glidelåsen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.