Torgeir Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Sitter her og planlegger en 2k-tur i vestre del av Gjendealpene, der jeg har som mål å rekke over mest mulig på ei helg. Turen vil kreve fint vær, og innebærer padling fra enten Eidsbugarden eller Bygdin. Kan være aktuelt om to uker. Er det realistisk å få med seg alt dette på en laaang dag..? Tanken er å padle inn en fredag kveld, campe på stranda, gå tur hele lørdag, overnatte på stranda til søndag og deretter padle ut igjen. Noen som har vært oppe i flanken under bandet mellom Mesmogtind og Langedalstind i det siste..? Behov for stegjern? Hva med forholdene rundt tjern 1673 under Langedalsbandet..? Siter
Nils Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Jeg vil nok tro at du med din form vil kunne klare dette på en dag Torgeir. Selv om dagene etterhvert er blitt noe kortere. Da vi gikk på Mesmogtind og Langedalstind etc, gjorde vi som du har skissert, nemlig å gå opp vestflanken på søre Langedalstind, for så å nå bandet mellom Mesmogtind og Langedalstind via noen brattere fonner fra disse sørlige Langedalstindene. Ganske nøyaktig slik du har tegnet. Disse fonnene er temmelig sikkert av hardere konsistens nå enn da vi gikk der i slutten av juli 2000. Deretter gikk vi, som din plan er, til Mesmogtind, Langedalstind og til de 2 sørligste Svartdalspiggane. Etter dette forlot vi "din rute" og skar ned mot Svartdalen for å gå til Gjendebu. Vi startet fra Torfinnsbu, mens du får vel en noe kortere anmarsj til vestflanken på søre Langedalstind med ditt utgangspunkt. Ser litt kortere ut. Noen tider som kan være til litt hjelp: Fra Torfinnsbu til Mesmogtind, altså opp vestflanken på søre Langedalstind, over søre og midtre Langedalstind, og opp på Mesmogtind som du har skissert, brukte vi 4t 35min (+ to korte pauser på sørlige Langedalstinder). Mesmogtind-Langedalstind tok 50 min. Langedalstind-midtre/nestsørligste Svartdalspigg gikk på 40 min. Så spørs det hvor lang tid du vil bruke derfra og til Langedalsbandet, og videre på din planlagte rute? Starter du tidlig, vil du helt sikkert ha igjen en del timer av dagen sånn at den siste delen av ruta di er mulig når du står i Langedalsbandet. Du bruker uansett ikke mer tid enn hva vi trengte borti Hurrungane sist helg Torgeir! Siter
morten Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Dette fikser du Torgeir. Det er en meget voksen tur, men heller ikke noe mer. Tidlig start og fint vær Mange høydemeter og mye fint vær. Fordel om det er tørt akkurat den helga. Ang. 1673 se min turrapport fra for noen uker siden. Kan nok være mulig å komme seg i retning Langedalsbandet noe høyere opp, men det er et veldig svaete område. Turrapport her: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6013 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.