Gå til innhold
  • Bli medlem

Bare korte turer - sitter fast i myra


snilen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært en uke på hytta, men kommer meg ikke særlig langt av gårde. Jeg stopper opp ved første multemyr og klarer ikke å komme meg videre før jeg har plukket det som er verdt å plukke. De gangene jeg har stoppet å plukke selv om det er masse igjen på myra har dette skyldtes årsaker som sliten rygg, ikke mere å plukke i eller utrivelige regnbyger. En liter på mila er et mål jeg er vant med når det gjelder multesanking, men dette gjelder tydeligvis ikke i år. Her om dagen var jeg 4-5 timer på tur, men var vel ikke så mye som en kilometer fra hytta. Men sekken var tung da jeg kom hjem. Er det andre som blir like ville og gale som meg når multene er så mange og store som i år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problem når jeg kommer forbi kantareller. Det er bare å akseptere at bær- og soppsesongen er ikke den årstiden for de mest effektive langdistanseturer. Men veldig effektiv for å fylle magen og kjøleskapet.

Hilsen

Sopp- og bærplukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.