Populært innlegg Bendikb Skrevet 6. mars 2019 Populært innlegg Skrevet 6. mars 2019 Fikk fullført min tredje overnatting i år, og mars måned kan herved krysses av. Var ganske heldig med været også, for natt til mandag, dagen etter så begynte det å snø kraftig og det hvite teppe har lagt seg over bakken igjen.. Utstyret jeg hadde med var stort sett dette, samt en foldesag, regntøy, liggeunderlag, vannflaske og termos og litt mer mat. Om noen lurer så er det fra topp til venstre og bortover: vanntett pakkpose med ekstra ullundertøy og dunjakke, sovepose, underquilt, lommelykt, en liten lerke med 12 år gammel Old Pulteney, hengekøye, bålkitt i en 2 l pakkpose, tarp, vann filtreringsystem, en bok i 2 l pakkpose, trestropper, førstehjelp kit, et lite multiverktøy, kopp, kniv, kjøkkenkit, dun balaklava, pute, dun tøfler, hodelykt og teltplugger. Været var ganske fint også, men det var meldt regn iløpet av kvelden og helt frem til 10 tiden dagen etter. Men da skulle jeg uansett bare ligge i køya Å i køya lå jeg mye Litt mat fikk jeg i meg æv, isolasjonen jeg lagde til koppen min passet perfekt til en real pose, noe som gjorde at maten holdt seg varm lenger og (smakte bedre) ? Jeg fylte også opp posen med litt varmt vann fra termosen og drakk resten som en tynn buljong suppe. Jeg skal begynne å ha med meg litt buljong i sekken, som en liten dessert etter måltidet, energi og varme gir det å. Jeg har bestilt en vanntett pakkpose på 5 liter, som jeg kommer til å gjøre om til en vannposen til filteret. Ulempen med å bruke flaske som jeg gjorde nå er at alle store partikler går rett ned i filteret, men det fungerte. Myrvannet så kanskje ikke så rent ut, men det smakte godt Takk for en flott tur Mars! Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 14 Siter
a_aa Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 Gratulerer med 25% Og kanskje var det den mest utfordrende kvart-en? Nå venter jo flere går-nesten-av-seg-selv-utflukter på deg; påsketur i april, vårsoltur i mai og St. Hans-tur i juni? Dette blir uansett fint å følge med på 1 Siter
+Memento mori Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 Bendikb skrev (På 6.3.2019 den 12.35): Myrvannet så kanskje ikke så rent ut, men det smakte godt Ekspander Trodde det først var Brandy🙊 Artig at du deler turen😀 1 Siter
Bendikb Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Skrevet 7. mars 2019 a_aa skrev (På 7.3.2019 den 20.28): Gratulerer med 25% Og kanskje var det den mest utfordrende kvart-en? Nå venter jo flere går-nesten-av-seg-selv-utflukter på deg; påsketur i april, vårsoltur i mai og St. Hans-tur i juni? Dette blir uansett fint å følge med på Ekspander Takk for det Om dette var var den mest krevende delen, så gleder jeg meg inderlig til resten, det må jo da gå som en lek Memento mori skrev (På 7.3.2019 den 20.34): Trodde det først var Brandy🙊 Artig at du deler turen😀 Ekspander Om bare.. 🙄😁 Siter
Bendikb Skrevet 19. mars 2019 Forfatter Skrevet 19. mars 2019 Fikk testet den nye alkoholbrenneren min i dag, dæven den fungerte mye bedre en trangiaovnen jeg har! Tok ikke tiden, men kokte opp 600ml på under 5 minutter. 1 Siter
Bendikb Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Skrevet 20. mars 2019 Rogavel skrev (På 20.3.2019 den 6.34): Fin tur rapport! Ser frem til flere!:D Ekspander Takk for det, flere vil komme Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.