runegutt123 Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Det går å lage muffins på primus. Man må ha noe velegnet kokekar, en rist å legge i bunnen, og noe å holde avstand til bunnen med. 1 pk. rettikoppenmuffins Muffinsformer. Laget på en Coleman 425E, og med det smarteste kokekaret jeg har funnet hittil. Siter
Knut Magne Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 hvor har du funet tak i dette kokeutstyret? eg fekk lyst til å prøve å lage muffins på tur eg òg..... Siter
HVA Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Men så svar da mann Får jeg tak på et sånt så blir jeg neste turs HELT Siter
runegutt123 Skrevet 24. august 2006 Forfatter Skrevet 24. august 2006 Du får tak i sånt i USA. Kjøpte min på ebay. Det er en kombinert grill, ovn og kokekar for primus. Ikke helt lett å få tak i. Helt ordinære kokekar gjør susen, spesielt hvis man setter to gryter ( nest største og største) inni hverandre, og legger en rist opp, med et par aluminiumsfoliekuler under. Fyr på lav varme, så går alt bra. Muffinsmix selger de i dagligvarene i Sverige, ser ut som melkekartong, ha i 2,5dl van, rist, fyll i former, steik. Jeg kan også anbefale Colemanovn Den veier ca 1,5 Kg (tror jeg har ikke veid min) Den er sammenleggbar, sånn at den går i sekken. Og med litt "frisering" går det en grandiåsa inni. Brukte Colemanovn på ei helg for skytterungdom for et drøyt år sida. Gjett om dem orga seg fråssenpizza Den har termometer i døra, og rist som kan settes i forskjellig høyde. En gærn primussamler fra England, baker bløtkake på tur med sin ovn. Ordentlig mat, med forrett, hovedrett og dessert tar fliren av de fleste turkompiser Siter
Mayhassen Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 edit: Her kan man finne slike ovner, måtte jo bare google med en gang jeg så dette! http://www1.shopping.com/xPC-Coleman_Coleman_Outdoor_Camp_Oven Det står forøvrig at den veier 7lbs og tar jeg ikke helt feil tilsvarer det litt over 3kg, men det er kanskje verdt det alikevel? Kan jo også legge til en ting til På linken ovenfor er det ingen som sender denne ovnen til Norge (ut å lete mer..) Siter
runegutt123 Skrevet 24. august 2006 Forfatter Skrevet 24. august 2006 Den er ikke spesielt dyr i USA, men den koster endel i transport. Jeg går å venter på en helt ny colemanovn. Tenker å selge den. Har et par nydelige Colemankontakter Synd portoen er så j.... dyr, og at tolla innimellom går berserk. (180,- bare for å tollbehandle er u-koselig) Ovnen er ihvertfall konge. Fikk en gammel en som en del av noen primusser jeg kjøpte til samlinga. Og etter å ha prøvd den, ble den endel av utstyret for "imponatorturer" Har også bensindrevet strykjern. Skal drasse det med på en eller anna fisketur hvor svigermor er med. Hun er glad i teltturer, og fullstendig strykoman. Tenkte å spørre om hun kan stryke meg ei skjorte mens jeg fisker. Regner med hun blir lang i maska når jeg haler frem strykjern og skjorte Siter
Mayhassen Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Hvor mye hadde du tenkt deg for en sånn da? Siter
runegutt123 Skrevet 25. august 2006 Forfatter Skrevet 25. august 2006 Den kommer sansynligvis på bortimot 500Kr, toll og porto til Norge Inkludert. Siter
A.l Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Gi meg beskjed når de kommer. Jeg har sett på en i Sverige , men syntes att den var for dyr og tung. Hilsen Atle Siter
dsk Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Prøv en kakeboks (metall) og sett inn en rist (fra engangsgrill) Vips ovnen er laget. Bare undervarme er et problem, kompanseres med mer vekt: en plate med spalter rundt i bunn ca 1 cm opp, og isolering av boksens topp og vegger. (steinull) Nå begynner det å bli noe å bære på, men fortsatt lettere en abu-røken som også funker som liten ovn på primussen. (i hvertfall gjør min merkeløse kopi det) Mye å dra på , gøy å ha testet. dsk Siter
runegutt123 Skrevet 26. august 2006 Forfatter Skrevet 26. august 2006 Fint dag ståle. Ehhh, jeg får ikke inn en masse colemanovner, jeg får inn en, men kan selvfølgelig sjekke om jeg får tak i flere, hvis mange trenger. Rune Siter
Thomas Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Du har også en hel anne mulighet uten store kostnader. Det er å lage en 7 steins ovn til ved fyring. Her er en artikkel om dette. Mer kommer senere da jeg lagde brød i en slik ovn på ukestur i sommer. Se her http://www.breogfjellsport.no/articles.php?articleID=235 Siter
runegutt123 Skrevet 29. august 2006 Forfatter Skrevet 29. august 2006 Nettopp satt en ny ovn i bestilling, men du milde måne så mye porto det blei. Nesten 400 bare i transport. Får vurdere å kjøpe meg eget transportselskap. Tror jeg snart betaler lønna for en 3-4 mann hos USPS Siter
Mayhassen Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Den steinovnen skal testes til helga, planlagt å steike brød i den, samt koke ferskt blåbærsyltetøy (hvis jeg finner nok bær..) Så skal alt bli en bra frokost på søndag tror jeg Men det med portoen, hvorfor ikke vurdere noe slikt: http://www.jetcarrier.com/default2.asp Fant tips om det her på forumet et sted, men husker ikke hvor.. Siter
Mayhassen Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Ok, siden det var så fint vær idag her nede i sør kunne jeg ikke dy meg lenger, jeg fikk dratt med meg en kamerat som jeg overbeviste at det kunne bli morro å lage en steinovn! Jammen ble han med etter litt om og men, tenkte jeg skulle dele resultatet med dere her. Planen er som sagt å steike brød i den og etter prøvesteiking av pølse idag har jeg stor tru på det! Ovnen var heit etter under en time med fyring!! Og i tillegg var hele åsen full av store blåe søte bær så helgas tur blir nok bra Siter
runegutt123 Skrevet 30. august 2006 Forfatter Skrevet 30. august 2006 Flott ovn, men litt tung å drasse med seg Siter
runegutt123 Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 Jeg har fått inn en ny Colemanovn. Noen som er interessert??? Siter
Stein-O Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 OMG! Grandis og muffins på tur ;D Og bikkje som bærer 6 packs Siter
runegutt123 Skrevet 5. september 2006 Forfatter Skrevet 5. september 2006 Tja, er ovn er ikke hva man drasser med seg på de høyeste nuter, men kjenner til et kameratgjeng som drassa med seg fluktstoler og parasoll. Det er lov å kjøre stil av og til. Siter
Liven Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Det går også ann å lage muffins på bål. Kutt av toppen på en appelsin, hul ut appelsinen, hel røre oppi, sett på toppen igjen. Så pakker du dette inn i aluminiumsfolie og steker på glør i ca 20 minutter...smakker snaskens Hilsen Liven Siter
runegutt123 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Liven, det er en av de bedre baketipsene jeg har hørt. Skal prøves til sommern. Har ellers endel Primusbekjendte i USA som går laaange turer, men gjerne har med vaffeljern i sekken. Siter
DrDamage Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Det går også ann å lage muffins på bål. Kutt av toppen på en appelsin, hul ut appelsinen, hel røre oppi, sett på toppen igjen. Så pakker du dette inn i aluminiumsfolie og steker på glør i ca 20 minutter...smakker snaskens Hilsen Liven Genialt! Og her er en liten video av hvordan det ser ut ute i felten http://www.fliqz.com/aspx/permalinkblank.aspx?vid=5f8c73eef42c46e6972257ea35df8f40 Siter
Barras Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det går også ann å lage muffins på bål. Kutt av toppen på en appelsin, hul ut appelsinen, hel røre oppi, sett på toppen igjen. Så pakker du dette inn i aluminiumsfolie og steker på glør i ca 20 minutter...smakker snaskens Hilsen Liven Oi! Skal prøves til helgen! Håper på mange glade ansikt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.