Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor reell er beskyttelsen som man i mange år har brukt i snøhule; når stearinlyset ikke brenner lenger er co innholdet på farlig nivå og man må lufte!

dsk

Annonse
Skrevet

Stearinlyset sløkker ikkje av CO. Stearinlyset sløkker av mangel på O2.

Du dør derimot av CO. Så stearinlys er absolutt ingen beskyttelse mot CO. Stearinlys er derimot ein reell produsent av CO, så faren vert bare større.

Skrevet

Nei,  skjønner ikke hvorfor man tar med seg en CO måler.

Jeg skal nå på en lengre jakt tur. Der vil jeg ha med meg en lavo som sosialt samlingspunkt dersom det regner.  Det første jeg har på pakklisten er CO måler!

• 3 uker senere...
Skrevet
Blaser skrev (På 24.11.2019 den 15.51):

Her fikk jeg 0 PPM i utslag !!!   Hadde forventet noe her ja.

Hvis det er samme måler som jeg nettopp har skaffet meg (men ennå ikke testet), og det ser sånn ut, så vil den i følge bruksanvisningen vise 0 ppm i hele området fra 0 til 10 ppm.

;-)

• Liker 1
Skrevet
On 9/28/2020 at 5:23 PM, Skogens Stønn said:

Hvis det er samme måler som jeg nettopp har skaffet meg (men ennå ikke testet), og det ser sånn ut, så vil den i følge bruksanvisningen vise 0 ppm i hele området fra 0 til 10 ppm.

;-)

Det er nok riktig da 0-10 ppm ikke regnes som farlige:
image.png

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.