knutlu Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hei, prøvde mohair kortfeller til Falketind 68 som ikke har spenn. På flate partier (ja, jeg vet det er en nedoverski) går jo det tregt. Er det noen som har prøvd å klippe kortfeller veldig kort: 20–30 cm? Altså ha et sett med ekstra korte feller for flatere transportpartier – eller vil det gli praktisk talt like tregt? Og hva med sportstape? Start grip tape blir for dyrt å legge hvis man gjentatte ganger må ta av og på. Håper på noen kreative innspill. Løsningen ellers blir vel hyppig smøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hvor brede feller bruker du? Bruker 45 mohair på Tind76, det funker. Har også 35mm, de glir bedre, men litt kupert og løst så glipper det lettere. Så det er bare å gå ned på bredden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofoten-Møring Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg synes også 35mm glir merkbart bedre enn 45, og fremdeles har bra feste. Men vurder hvor lenge du vil kunne gå før du evt bør bytte til 45. Min erfaring er at det er lettere tenkt enn gjort at det "er jo bare å bytte feller", i praksis i kulde og vind er det ofte mer herk enn at man gidder og da sparer du kanskje mer krefter på godt feste enn på litt bedre gli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutlu Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Takk for tips, da prøver jeg kanskje det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg bruker de bredeste mohair fellene som passer skien med den nye fellelåsen på falketind skien. Jeg synes gliden er overraskende bra, tatt i betraktning hvilke type ski det er og bruksområdet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.