Fjellgutt Skrevet 12. januar 2023 Skrevet 12. januar 2023 aico skrev (På 21.11.2022 den 14.21): Jeg må si meg enig med Hammer her. Netting t-skjorte blir litt i overkant sexy på sommeren, og varmer på feil plass på vinteren. Det var akkurat det som gjorde at jeg kjøpte en Brynje arctic combat zip i fjor vinter, etter at jeg "oppdaget" den i en tråd her på forumet. For tidlig å konkludere med noe bombastisk, men inntrykket så langt er bra. Ikke brukt den etter skisesongen ble avsluttet i vår, men den blir med på ei ukes jakt nå i månedsskiftet, så får jeg litt erfaring med annen ytterbekledning og veldig variert intensitet gjennom dagen. Arctic Zip Polo Combatshirt er et meget godt gjennomtenkt produkt og denne og Arctic Combat Longs w/ fly har jeg testet på hjortejakt . Skjorten er helt topp å ha på seg på vei opp fjellsider med sekk på ryggen,bedre avkjøling på kroppen og isolasjon på armene og hals. Skalljakken blir først brukt når en er kommet opp og skal gå videre i flatere terreng. Buksen er på under skallbuksen på vei opp ,som regel svettes det mindre nede enn opp. Alternativt brukes kun ull-shorts under skallbuksen . Har eksperimentert litt med ullshorts type Northern playground zipboxer , har hatt 1 stk på og en til å bytte når en er kommet opp . Veldig enkelt når en slipper å ta av skallbuksen. Svette fra ryggen vil alltid renne nedover og da vet all hvor den da ender:-) .Det er veldig behagelig med tørr shorts for å holde seg varm videre. 1 Siter
Fjellgutt Skrevet 29. januar 2023 Skrevet 29. januar 2023 Litt oppdatering , ser nå at Brynje har kommet en 3/4 zip-off-longs med netting inni som også blir fin å bruke i kombinasjon med ullshorts .Dette ser ut til å være et helt nytt produkt. https://www.brynje.no/arctic-zip-off-longs-3-4-legs Siter
aico Skrevet 13. september 2024 Skrevet 13. september 2024 (endret) Kikkan skrev (På 17.11.2022 den 0.14): Hei, kom over denne tråden kveld. Er det noen nye synspunkter etter ett par år? Lurer også på hva dere tenker om netting t skjorte vs langermet.. ? Hilsen en som akkurat bestilte seg en syntetnetting t skjorte:) aico skrev (På 21.11.2022 den 14.21): Jeg må si meg enig med Hammer her. Netting t-skjorte blir litt i overkant sexy på sommeren, og varmer på feil plass på vinteren. Av og til møter mann seg selv i døra, og da er det greit å være ærlig om det 😊 I sommer kjøpte jeg en t-skjorte av ullnetting for å bruke under syntetiske skjorter som jeg først og fremst bruker for sol- og insektbeskyttelse, f.eks. Fjällräven Abisko sun hoodie og Craghoppers Nosilife pro. Det har fungert greit. Så lenge det ikke er koko-varmt og aktivitetsnivået ikke er alt for høyt, så merker jeg ikke så mye ekstra varme fra ullnettingen. Motivasjonen for å prøve det var for å redusere stink når disse syntetiske plaggene brukes over lengre tid uten vask, samt å slippe at de klistrer seg mot kroppen. Litt smalt bruksområde, men ikke smalere enn at det var verdt ett forsøk. Sommeren ble ikke helt som planlagt sånn turmessig, så mer testing gjenstår. Men kan innrømme at jeg så langt er såpass fornøyd at jeg ikke anser det som ett feilkjøp, og kommer til å fortsette å bruke den. Endret 13. september 2024 av aico 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.