Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg planlegger å ta turen over vidda fra Finse til Haukelidseter i påskeferien. Nå er jo påsken ganske så sen i år, noen av dere som har gått denne ruta så sent i april? Vil det være nok snø til ski og pulk, eller et det bedre å regne med at sekk er det beste alternativet?

• Liker 1
Annonse
Skrevet

I april så er det nok ski som gjelder. Det er enda vinter på fjellet. Så ski og pulk vil etter alle solemerker være det mest riktige valget. Om du går inn på senorge.no så kan du se hvor lenge snøen pleier å bli liggende på hardangervidda. Der får du også info om ca hvor mye snø som er der

Skrevet
3 timer siden, whistler skrev:

Om ikke det blir en ekstrem varm vår er April perfekt for denne turen 😃

Var relativt ekstremt i fjor, likevel kryssa vi vidda på ski og var på Finse 29 mai. Påsken i år blir perfekt 😁👍

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Anders_G skrev:

Var relativt ekstremt i fjor, likevel kryssa vi vidda på ski og var på Finse 29 mai. Påsken i år blir perfekt 😁👍

Imponerende kryssing 👌😃 Påska i år er timet perfekt for Hardangerviddatur. Tviler på jeg klarer å holde meg unna 😅

• 10 måneder senere...
Skrevet

Lurte og på denne turen, men i mars. Ønsker å gå på kvistede løyper, men har forstått at siste del Hellevassbu - Haukeliseter ikke kvistes før påske, dvs midten av april. Trodde dette var en populær og anerkjent rute så ble overrasket over at den ikke ble kvistet i sin helhet fra starten av mars. 

Skrevet
38 minutter siden, Brennern skrev:

Lurte og på denne turen, men i mars. Ønsker å gå på kvistede løyper, men har forstått at siste del Hellevassbu - Haukeliseter ikke kvistes før påske, dvs midten av april. Trodde dette var en populær og anerkjent rute så ble overrasket over at den ikke ble kvistet i sin helhet fra starten av mars. 

Den er stadvis bratt og utsett, så kan kanskje vere difor.

Såpass tidleg i sesongen lyt ein legge "sporet" sjølv etter fornuft mtp snøkvalitet.

Skrevet
51 minutter siden, Brennern skrev:

Det på grunn av uoverenstemmelser mellom DNT og grunneier etter det jeg har blitt fortalt.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.