+Marius Engelsen Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 HER - står litt om pulkdesign. Jeg har ikke lest alt, men verdt å lese. Står blant annet et avsnitt om plassering av pulkfeste: http://snowboat.no/Pulkdesign.htm#_Toc500501697 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Ang, Baugform. En bred baug som løfter pulken it av snøen (som på en ski) er bedre enn en båtformet baug som skyver snøen ut til siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Formen på baugen er vi nok enig i @Marius Engelsen, min kommentar gikk mer på springet (lengden & høyden på baugen) og hvor pulkdraget (kraften fremmover) var festet ift baugen. Når du er inne på ski, det er ikke uten grunn rocker i ski for løssnø har slått an da denne forlenger "baugen" på skia og løftet ut av snøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg siktet ikke til deg, bare generell informasjon. Ang. Feste for deag, så er det mest ideelle at draget lager en forlenget linje nærmere senter mot pulken, ifølge det jeg linket til. Så lavr nede på pulken er ingen fordel da. Men i prakis ble forskjellen ikke så veldig merkbar. (Basert på linken om pulkdesign). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uteturen Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 @In reach ble det noe av denne pulken til slutt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.