Tittei Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Spør for noen kjente som ikke er her inne. Kan dere anbefalle en varm sovepose som er bred? De er ganske store i kroppsform, så vanlig sovepose oppleves som «pølseskinn». Ønsker tips til både tre sesongs og vinterpose. Siter
speyloop Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Western mountaineering bag expander Endret 30. januar 2019 av speyloop Siter
Dutton Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Vinterpose. Da anbefaler jeg warmpeace viking 1200 wide! En kompis av meg er VELDIG bred skuldret og veier 120 kg. Posen passer han kjempe bra! Kan nok gå for samme merke og pose til 3 sesong også. Bare at du da velger 600 versjonen. Endret 30. januar 2019 av Dutton Siter
Tittei Skrevet 30. januar 2019 Forfatter Skrevet 30. januar 2019 Tusen takk for raske svar. Da skal jeg videreformidle det. Siter
Thomas E Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Roberts.pl og Cumulus.pl lager gode poser på speisalmål som kan tilpasses hvilkensomhelst størrelse. De leverer alleslags vinter- og sommerposer. Flere her inne som er fornøyde med dem (blant annet meg med roberts.pl). edit: Ellers som nevnt er Western Mountaineering kjent for å være brede, men de er i øvre prisklasse. Endret 30. januar 2019 av Thomas E Siter
ThorHelge Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 https://isbjorn.no/skreddersydd-storrelse/ Siter
+Hammer Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Jeg solgte nettopp en Mountain Hardwear Lamina Z Bonfire Long pga. at den ble altfor stor og vid for meg. Usikker på hvor vid den er i forhold til de andre alternativene du har her. Men sabla billig, og betydelig "råere" temp. rating enn en del av alternativene du har fått så langt. 1 Siter
Friluftsnoob Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Jeg dreit meg ut med kjøp fra Roberts. Kjøpte en som var alt for stor og jeg blir kald når det er minus 4.. (skal være -29 som maks komf.). Så hvis du skal bestille må du være sikker på at målene du sender inn er riktige. Siter
renzir Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Jeg har Western Mountaineering Kodiak og den stor og bred. Selv er jeg godt plassert på vekten med godt over 100 kg. https://www.xcsports.com/western-mountaineering/105538/kodiak-mf Har også en Ajungilak Tyin winter. Har aldri stusset på at denne er liten. Passer fint til meg. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Thomas E skrev (På 30.1.2019 den 18.59): Roberts.pl og Cumulus.pl lager gode poser på speisalmål som kan tilpasses hvilkensomhelst størrelse. De leverer alleslags vinter- og sommerposer. Flere her inne som er fornøyde med dem (blant annet meg med roberts.pl). edit: Ellers som nevnt er Western Mountaineering kjent for å være brede, men de er i øvre prisklasse. Ekspander Cumulus er bra saker. Jeg er storfornøyd med min, og prisen var helt uslåelig da jeg kjøpte i fjor. Fikk varmere, lettere og skreddersydd pose, til lavere pris enn warmpeace 1200, i tillegg til doble H-kammer 👍 Siter
JGH Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Big Agnes fra statene er og ett alternativ. Har en vinterpose derfra med deres sleeve system for liggeunderlag. Fantastisk god og romslig pose. Siter
På Ville Veier Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Ellers er jo noen av Rago posene til Helsport ganske romslige. Kjøpte nylig en superlight winter, og den er 85 cm bred. Siter
vetting Skrevet 28. mars 2019 Skrevet 28. mars 2019 Marius Engelsen skrev (På 31.1.2019 den 15.17): Cumulus er bra saker. Jeg er storfornøyd med min, og prisen var helt uslåelig da jeg kjøpte i fjor. Fikk varmere, lettere og skreddersydd pose, til lavere pris enn warmpeace 1200, i tillegg til doble H-kammer 👍 Ekspander Hvilken pose gikk du for? Siter
+Marius Engelsen Skrevet 28. mars 2019 Skrevet 28. mars 2019 vetting skrev (På 28.3.2019 den 19.28): Hvilken pose gikk du for? Ekspander Jeg gikk for Cumulus alaska 1100. Skulle kanskje gått for 1300 om jeg hadde valgt i dag, men det er ikke så ofte jeg har bruk for så varm pose, og jeg bruker noen ganger sekk på vintertur. Så da ble det 1100 jeg gikk for baser på vurderingen den gang. Jeg valgte 1/3 glidelås for å reduserw varmetap, men det blir vanskeligere å lufte og tørke posen like effektivt. Fordel og ulempe med den løsningen. 1 Siter
vetting Skrevet 29. mars 2019 Skrevet 29. mars 2019 Marius Engelsen skrev (På 28.3.2019 den 19.50): Jeg gikk for Cumulus alaska 1100. Skulle kanskje gått for 1300 om jeg hadde valgt i dag, men det er ikke så ofte jeg har bruk for så varm pose, og jeg bruker noen ganger sekk på vintertur. Så da ble det 1100 jeg gikk for baser på vurderingen den gang. Jeg valgte 1/3 glidelås for å reduserw varmetap, men det blir vanskeligere å lufte og tørke posen like effektivt. Fordel og ulempe med den løsningen. Ekspander Vurderer cumuluspose når jeg nå ser etter en god vinterpose.... Siter
Tittei Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Skrevet 31. mars 2019 Takker masse for svar. Vet ikke hva de havnet på, men sendte de forslagene dere har kommet med. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.