klatreminus Skrevet 24. januar 2019 Skrevet 24. januar 2019 Vi pleier å ha en familietur med hver sommer med 3 barn 11-15 år. Tidligere har vi holdt oss i setesdalsheiene, men nå har jeg lyst til å prøve noe annet. For å ikke få så mye kjøring så har jeg sett meg ut etnefjellene. Det ser jo veldig fint ut og det virker også som det ikke er like mye folk som på hardangervidda. Er det noen som har noen gode tips til en 3-5 dagers hytte-til hytte tur i etnefjellene. Hvor skal man starte og slutte ? Det må ikke være for hard og for langt. Sist sommer gikk vi en del 5-timers etapper og det var egentlig nok for ungene Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 24. januar 2019 Skrevet 24. januar 2019 Jeg ville startet på Seljestad og gått vestover til Simlebu, derfra videre via Sandvasshytta til Blomstølen. Fra Blomstølen ned til Kyrping (v/E134). 3-4 dager. Dette er den indre delen av den flotte Gullruta. Man har da også en returmulighet ned til E134 både ved Markhus (Sandvasshytta) og Rullestad (Simlebu). Etnefjellene er et fantastisk fint fjellområde. Her den første mila fra Seljestad langs Gullruta vestover. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.