Populært innlegg +ost Skrevet 1. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 1. juni 2019 Hadde en natt i hengekøye ved Lille Åklungen. Flott vær i går kveld, dårlig i natt og i morges. Lærte mye. Datter nr 1 var også med. Hun insisterer nå på hengekøye på rommet sitt, sov bedre i køya enn i vanlig seng.. ( og ja: tarpen over køya til høyre er ikke stram) 10 1
aleks Skrevet 2. juni 2019 Skrevet 2. juni 2019 Vært på hytta i helgen. Tok en tur til Hivjufossen og var for en gangs skyld heldig med været. Det blåste utrolig nok ikke denne kvelden! 6
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 3. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 3. juni 2019 Lastet ned nyeste utgaven av podcasten Uteliv til mobiltlf, pakket fiske- og fotoutstyr og klarte å bryte meg gjennom dørstokk-murveggen i dag Skulle egentlig på tur på Lørdag, men det ble "utsatt" og byttet ut med sofa og serie. Men i dag ble altså dagen, og angrer ikke et sekund! Podcasten passet veldig bra for min del i dag, så var kjekt å stå å høre på den mens jeg sto og fisket. Det så dårlig ut med at det skulle bli noe fisk, da det vaket mye der jeg startet å fiske, men var ikke antydning til noe aktivitet mot sluken. Forflyttet meg ca 100 meter lenger bort langs vannet og da ble det full klaff. De tre første fiska ble tatt på rappen, tre kast etter hverandre, de to andre kom innen 10 minutter. Fikk en til etter bildet ble tatt, rett før avreise, så ble totalt 6 fisk. Bra fisketur og glad jeg ikke ble hjemme på sofan 10
Populært innlegg JensM Skrevet 5. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 5. juni 2019 Tok meg en liten tur i elva igår, det kan jeg trygt si var en suksess! 12kg veide beistet og er ny personlig rekord for meg Nå har jeg til sushi en god stund fremover! 17
Populært innlegg VictoriaCharlotte Skrevet 9. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 9. juni 2019 Overnattingstur i storjuvika på Nærøystein. Vår første overnattingstur uten samboeren. Så det ble en veldig lavterskeltur. Vi må jo begynne en plass😊 Parkerte rette ved itillfell vi ombestemte oss iløpe av kvelden/natten. Under legging så kom nabolaget på dugnad. Så da var det bare og stå opp og se på hva de skulle gjøre, ettersom de holdt på 1.5m fra telte. Spennende for ei jente på 2 år. Det ble hengt opp ett klattrenett og en stor "ufo"huske. Alt i alt en toppers tur for mor og barn. Jeg fikk sattopp telte for første gang og prøvd meg på primusen. Mye mestring og bare og fortsette og øve oss😁👌 10
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 9. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 9. juni 2019 Pinsehelga innebar en del jobb for @TerjeH og fare for en del vind og regn. Dermed gjorde vi unna litt turing på fredags kveld ved å kjøre til yttersida av Kvaløya og gå en tur på Rundheia (Ti på topp - fin utsikt mot Storstolpan, men ellers ikke så spennende) og deretter gå på Brosmortinden for å spise kveldsmat. Jeg hadde ikke vært der før (mye på grunn av den elendige veien i retning Tromvik), så vi måtte nytte høvet mens vi først var i nærheten. Det er fortsatt store mengder snø i fjellene, så vi forsøker å starte sesongen i ytre strøk. For anledninga trakk skyene seg unna og sola tittet fram. Fantastisk fin lavterskeltur! 13
Populært innlegg tklami Skrevet 9. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 9. juni 2019 Hadde en liten tur opp i setesdalsheiene i helga, fint vær på fredagen, deretter ganske trist. Hadde tenkt å gå opp på noen topper om været tillot det, men tett tåke til tider og mye regn gjorde at det utgikk. Så da ble det fisking i nærheten av teltet, og det endte med solid ørret rekord 😊😊 meget fornøyd med fangsten. 2,4 kg veide den 19
+Kristian V. Skrevet 10. juni 2019 Skrevet 10. juni 2019 tklami skrev (På 9.6.2019 den 22.29): Hadde en liten tur opp i setesdalsheiene i helga, Ekspander Hvilket område er dette? Høydemeter? ser det fortsatt er tegn til is på vannet.. Vurderer en tur opp til Setesdalsheiene selv etterhvert, i området rundt Øyarvatn, på vei mellom Brokke - Suleskard. Noe sier meg at disse områdene er vel så flotte som alle de andre mer populære områdene i Sør-norge, feks Hardangervidda osv., så neppe nødvendig å kjøre norge rundt for å dra der "alle andre" drar, kanskje... Gratulerer med flott fisk!
tklami Skrevet 10. juni 2019 Skrevet 10. juni 2019 Kristian J. Vabø skrev (På 10.6.2019 den 11.26): Hvilket område er dette? Høydemeter? ser det fortsatt er tegn til is på vannet.. Vurderer en tur opp til Setesdalsheiene selv etterhvert, i området rundt Øyarvatn, på vei mellom Brokke - Suleskard. Noe sier meg at disse områdene er vel så flotte som alle de andre mer populære områdene i Sør-norge, feks Hardangervidda osv., så neppe nødvendig å kjøre norge rundt for å dra der "alle andre" drar, kanskje... Gratulerer med flott fisk! Ekspander Det var nærmere hovden området enn suleskard. Vannet du ser med is på var på 1200 meter og fisken ble tatt på ca 1100 meter. Isen som var igjen smeltet mye i løpet av 3 dager. Så om et par dager er det ikke antydning til is igjen der jeg var. Ved suleskard veien har jeg ikke funnet noen gromvann enda, men de eksisterer nok. Så må nok bare leite endel mere. Nå skal det sies at jeg ikke har testa mange vann i området 1
+Kristian V. Skrevet 10. juni 2019 Skrevet 10. juni 2019 tklami skrev (På 10.6.2019 den 12.05): Det var nærmere hovden området enn suleskard. Vannet du ser med is på var på 1200 meter og fisken ble tatt på ca 1100 meter. Isen som var igjen smeltet mye i løpet av 3 dager. Så om et par dager er det ikke antydning til is igjen der jeg var. Ved suleskard veien har jeg ikke funnet noen gromvann enda, men de eksisterer nok. Så må nok bare leite endel mere. Nå skal det sies at jeg ikke har testa mange vann i området Ekspander Ah da bør det nok være svært lite eller ingen snø og is der jeg vurderer, og hvertfall når det er litt fram i tid, da det ligger på 8-900m. Takker for info!
elossius Skrevet 10. juni 2019 Skrevet 10. juni 2019 Tok meg en tur i nærområde til @Memento mori Mørkonga 6
HegeJohnsen Skrevet 11. juni 2019 Skrevet 11. juni 2019 En uke i varmen på Gran Canaria drar seg fort mot slutten. Klar for å komme hjem til norsk natur og forhåpentligvis fint lite snø i hytteområdet selv om GC også har fine turområder. 4
Populært innlegg Heriks Skrevet 11. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 11. juni 2019 Planen var Sunnmøre, men været villet ikke samarbeide (hørte riktignok noen rykter om at det ble bra likevel .. men hjelper ikke så mye når yr.no sier noe helt annet) Så da ble det Oppdalstraktene igjen, men er nok turer å velge i der så det er helt greit. Lørdag ble det tur til Bårdsfjellet med innlagt sving oppom Kvampiggen, så der fikk vi sannelig unnagjort to smultringer i Trollheimen på samme tur. Lørdag kveld var det teltliv inne ved Gjevilvatnet (begynner å bli godt kjent der) og søndag gikk turen til Allmannberget. Fin tur men møtte på noen mørke skyer med vått innhold noen meter fra toppen. Så ble noe bergrenset både utsikt og oppholdstid der oppe. Kjørte en tur oppom Orkelsjøhytta, det har stått på planen lenge. Ble ingen overnatting denne gangen, men har nå sett den i det minste. Fint område, den står på lista til en annen gang. Mandag var hjemreisedag, lekte litt turister på veien og hadde en stopp ved Magalaupet, hvor det vel ikke akkurat var badeforhold for tiden. Mye vann! Og på vei over Dovrefjell ble det en stopp på Hjerkinn og rask tur opp på viewpoint Snøhetta. Lurer på om ikke det var noen som mumla noe om "korte turer og godt drikke", fin helg i godt selskap var det i alle fall Takk for turen @graham @Elisabethsk og @Sig Man 14
+Kristian V. Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 Yr meldte regn i hele dag, men siden de tok feil, så benyttet jeg meg av å stikke ut å teste fiskelykken på en "hemmelig" plass :p Mye vann i fossen og elva, samt "høyvann" langs vannkanten, så vanskelig å komme til de gode fiskeplassene. fjor høst var det nesten helt tørt i bunnen av fossen her og man kunne fint gå der uten å bli våt på skoene.. Begynte å fiske med en Sølvkroken Lillauren CD-sluk, men uten hell. Byttet så over til en Remen Møreungen Nordlys GL og da satt fisken med en gang Ikke akkurat stor fisk, men bedre med en liten fisk enn ingen fisk! Fikk og et par abbor, men de glapp før jeg fikk de opp, og like greit var det. Når snøret fikk en stor usse av en knute på seg og det begynte å regne tok jeg det som et tegn på at det var på tide å gi seg...! 8
Heriks Skrevet 15. juni 2019 Skrevet 15. juni 2019 Kryssa av et par kommunetopper til fra lista. Søndre fjellsjøhøgda (642) i Stange og Årkjølen (641) i Nord-Odal, fin skogstur, dårlig utsikt hadde det ikke vært for utsiktstårnet på Årkjølen. Veldig greit med vanntette sko i dag 8
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 15. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 15. juni 2019 Borte bra, men hjemme best. Særlig når sommerfjellet viser seg fra sin beste side. Dagens tur gikk i Kjølifjellområdet. Ett av mine favorittområder i Trøndelag. 10
HegeJohnsen Skrevet 16. juni 2019 Skrevet 16. juni 2019 (endret) Dagens tur gikk i Killingdalsområdet, ikke langt fra hytta. En rype og en orrhane + en haug småfugler var de eneste andre levende jeg møtte i dag. Det er i grunnen helt greit for meg Ikke et vondt ord om vinter og skiturer, men det ER deilig med masse farger i naturen. Elsker sommeren 😎 Endret 16. juni 2019 av HegeJohnsen 9
Populært innlegg a_aa Skrevet 16. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 16. juni 2019 Nærtur i fjellene ved Laksevåg på ettermiddagen, etter at skyene hadde ligget lavt til i 14-tiden. Plutselig ble det riktig fint vær, og da var det bare å klyve seg over dørstokken. Jeg holdt såpass god fart (småjogget hist og pist) over de første toppene at jeg kunne ta 15-20 minutter pause i solen på Gravdalsfjellet, og likevel rekke bussen hjem fra Nipedalen: Fin tur, godt å kjenne at jeg fortsatt kan holde tempo litt høyere enn ruslefart 11
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 16. juni 2019 Populært innlegg Skrevet 16. juni 2019 Istindlia, Målselv: 11
aleks Skrevet 17. juni 2019 Skrevet 17. juni 2019 (endret) I Lillomarka ligger det et naturreservat som heter (enkelt og greit) Lillomarka naturreservat, og her finner man skikkelig uberørt skog. Jeg tok meg nedover Grytedalen. Dette er en utrolig trang og utilgjengelig dal, hvor det enkelte steder er veldig vanskelig å ta seg frem, spesielt nå som det er så mye vann. Turen er utrolig flott med en veldig frodig gammelskog, bekker, steinrøyser og Granbergsputtene - to bittesmå vann hvor det skal være fisk i det største av dem. En hengekøyetur hit må være helt fantastisk. Telt er det umulig å slå opp med de bratte sidene ned mot vannet. Legger ved et bilde av Granbergsputtene. Speilrefleksjonene er perfekte. Snur man bildet opp ned ser man knapt forskjell. Endret 17. juni 2019 av aleks 8
Gjest Skrevet 17. juni 2019 Skrevet 17. juni 2019 Dagstur rundt/over Devdisfjellet i full sol. Fortsatt en del snø, men det blomstrer i fjellet!
Gjest Skrevet 19. juni 2019 Skrevet 19. juni 2019 Ville prøve fisken i Mauken. Fant ut at det var litt for tidlig, da jeg kun hadde slukstang med. Fin tur!
+Marius Engelsen Skrevet 20. juni 2019 Skrevet 20. juni 2019 Har vert å padlet i dag, ny pers på runden min, det er noe med teknikken som løsnet. En bit til falt på plass, og med en ny Aleutåre Er også på førstesiden i Sommermagasinet til Askøyværingen! Kjempegøy! 2
Anbefalte innlegg