Frostpinne Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Heisann. Trenger noen tips til en god parkas som funker bra til vinter ekspedisjoner. En som dekker rumpa, vindtett er et must, vanntett om det finnes også. kunne holde en varm i -20. å slitesterk da det blir tung sekk/pulk som sliten på jakken. ser mye på fjellreven sine parkaser, har ikke hørt noe om de jakkene der. anyone? f.eks: Yupik parkas. takk! Siter
Tessatroll Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Tenker du med punktet ditt om slitasje, at du skal nytte parkasen under forflytning? Å gå med en parkas når du ber tung sekk eller dreg pulk ville vore for varmt for sjølv dei mest frosne personane eg kjenner. Har du gått mykje med tung pulk/sekk? Har du erfart kva du genererer av varme? Det er ganske annerledes enn ved gange uten oppakning Siter
Frostpinne Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 Tessatroll skrev (På 23.1.2019 den 22.01): Tenker du med punktet ditt om slitasje, at du skal nytte parkasen under forflytning? Å gå med en parkas når du ber tung sekk eller dreg pulk ville vore for varmt for sjølv dei mest frosne personane eg kjenner. Haru gått mykje med tung pulk/sekk? Har du erfart kva du genererer av varme? Det er ganske annerledes enn ved gange uten oppakning Ekspander Hei, ja har rundt 1200 dager i telt på sommerstid. å 100 på vinter. men har dårlig vinterutstyr så ser etter noe av mer kvalitet. Siter
Bjørn J Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Siden du snakker om ekspedisjoner er kanskje dette den ultimate parkasen: https://larsmonsen.no/product/lars-monsen-iditarod-parkas-brown Vanntett, vindtett, glovarm og vanvittig kostbar! Siter
Tessatroll Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Frostpinne skrev (På 23.1.2019 den 22.04): Hei, ja har rundt 1200 dager i telt på sommerstid. å 100 på vinter. men har dårlig vinterutstyr så ser etter noe av mer kvalitet. Ekspander Så du vil bruke den under forflytning om eg forstår deg rett? Siter
Johanks Skrevet 24. januar 2019 Skrevet 24. januar 2019 Du vurderer ikke heller en god dun-jakke som du kan trekke over når kulden er som verst? Enklere å regulere temperaturen med en slik løsning syns jeg alt etter aktivitet. 1 Siter
RuneAS Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Hei. Har ikke fått testet, men har sett etter samme som deg. Virker som man må betale... Fjellräven har noen gode valg: Arctic parka som favoritt.. Men lurer på om den kan bli for kald? Helly hansen expedition parka ser god ut. Skjønner du vil ha en parka da dunjakke ikke egner seg atmed bålet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.