Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørnholia - Dørålseter via Midtronden/Digerronden


HaraldF

Anbefalte innlegg

Årets guttetur i fjellet går til Rondane. Jeg ville sette pris på litt hjelp til planleggingen !

Den ene etappen er fra Bjørnholia til Dørålseter. Ut fra kartet ser det ut til at det skal være mulig å ta turen om Midtronden/Digerronden på veien til Dørålseter. Hvor lang blir turen da tilsammen ? Er det lett å finne stien opp til Midtronden ? Ut fra kartet ser det ut til at den tar av i Langglupdalen.

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å følge merket T-rute til Høgronden. Deretter tar du ryggen bortover over to Midtronder og til Digerronden. Den ryggen er bred og fin å gå på med litt klyving opp mot Midtrondene. Så ned den småbratte og kjedelige steinura fra Digerronden ned på T-ruten mot Dørålseter. Flott og ganske lang tur som gir deg 4 topper over 2000m. Vil anslå at dere trenger fort 8-9 timer på turen, som alltid avhengig av føre og fart. Om dere absolutt vil rett opp til Midtrondene kan dere gå rett opp steinura mot dem også, men det er absolutt å anbefale å følge merket rute mot Høgronden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar !

Et annet spørsmål: På vei tilbake vil Bjørnholia fra Dørålseter vurderer jeg en avstikker til Rondeslottet. Hvor mye tid bør jeg regne i tillegg på den avstikkeren ? (Vi som går er alle i forholdsvis god form. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips her er å gå opp ryggen fra enden av Rondvatnet til toppen og ned den merkede ruta mot Bjørhollia, så får du en fin runde og slipper å gå opp og ned samme vei. Tidsmessig vil jeg tippe 2-3 timer ekstra i forhold til å holde seg i dalen hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Årets guttetur i fjellet går til Rondane. Jeg ville sette pris på litt hjelp til planleggingen !

Den ene etappen er fra Bjørnholia til Dørålseter. Ut fra kartet ser det ut til at det skal være mulig å ta turen om Midtronden/Digerronden på veien til Dørålseter. Hvor lang blir turen da tilsammen ? Er det lett å finne stien opp til Midtronden ? Ut fra kartet ser det ut til at den tar av i Langglupdalen.

På forhånd takk !

Her har du et stort bilde av godsakene, tatt fra Rondslottet, Høgronden fikk ikke plass i søkeren og er på bilde P13:

http://www.krovoll.net/Rondane/Rondslottet/slides/P14.htm

post-511-133474431216_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.