Bendikb Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Skrevet 25. februar 2019 16 timer siden, TheSleepwalker skrev: Har påbegynt en underdyne av en gammel sovepose. Posen har både høyre og venstre glidelås, så klipte til et hull i fotendten og sydde rundt kanten med meterstoff. Da kan den brukes både i dynemodus og i "pod" modus. Tanken vidre er å slå inn noen maljer eller noe i hver ende for å kunne bruke noe strikk til oppheng. Pent blir det neppe, men posen ville ellers gått på dynga. Det er dermed et ypperlig prosjekt for å teste konseptet underdyne. Har selv tenkt på dette, så setter pris om du vil dele noen bilder av prosjektet! 😊 Siter
TheSleepwalker Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 https://www.hammockforums.net/forum/showthread.php/44808-Another-sleeping-bag-to-underquilt-mod 6 timer siden, Bendikb skrev: Har selv tenkt på dette, så setter pris om du vil dele noen bilder av prosjektet! 😊 Bilder kommer kanskje senere når den er operativ. Det blir vel en latskapsversjon av denna; Ehrm,lenken havna øverst. Er på telefon så lager den være. 1 Siter
Populært innlegg +Firebladei Skrevet 17. mars 2019 Populært innlegg Skrevet 17. mars 2019 (endret) I dag lager jeg en ny kano, denne gangen blir det en lett 14 fots enmannskano. Det er meningen den skal bli så lett at jeg lett kan håndtere kanoen opp og ned av biltaket alene. Satser på en vekt på ca 15 kg og det ser det ut til at jeg skal klare. Jeg har brukt gran og noe ceder for å lage mønster ved reling og i bunnen. Skroget har fått epoxy/glassfiberduk som forsterkning på innside og utside. Reling, seter og annet blir i ask. Jeg startet før jul og er ferdig i god tid til kanosesongen. Har hatt en del hjelp av sønnen. Vi laget en tilsvarende tomannskano for fire år siden, men den er litt vanskeligere å ha med å gjøre alene. De første plankene er på plass: Feller inn bålflammer i bunnen: Utsiden grunnet med epoxi før jeg legger glassfiber: Epoxi / glassfiber lagt på innsiden også: Nå står relinger og sete for tur....og et antall lag med klarlakk. Tom Brattli Endret 17. mars 2019 av Firebladei 27 4 Siter
Bendikb Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Skrevet 18. mars 2019 14 timer siden, Firebladei skrev: I dag lager jeg en ny kano Tom Brattli Virkelig flott håndverk! Blir utrolig fin! 1 Siter
Bjørn J Skrevet 18. mars 2019 Skrevet 18. mars 2019 19 hours ago, Firebladei said: I dag lager jeg en ny kano, denne gangen blir det en lett 14 fots enmannskano. Tom Brattli Og mitt bidrag i tråden var å klippe hull i en sokk for å lage knevarmer...... Ikke helt på samme nivå, nei 😁😆 Gratulerer, ser ut som nydelig håndverk! 1 4 Siter
Bendikb Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Skrevet 18. mars 2019 21 minutter siden, Bjørn J skrev: Og mitt bidrag i tråden var å klippe hull i en sokk for å lage knevarmer...... Ikke helt på samme nivå, nei 😁😆 Gratulerer, ser ut som nydelig håndverk! Haha, jeg tenkte akuratt det samme. x) For å holde det gående på akuratt det nivået så hadde jeg et lite hull i en vanntett pakkpose, som i dag ble gjort om til en vannpose til filtreringsystemet mitt. 3 Siter
Bendikb Skrevet 9. april 2019 Forfatter Skrevet 9. april 2019 (endret) Har printet ut flere kart med målestokk 1:25000 og 1:50000 fra kartverket. https://www.kartverket.no/Kart/lag-turkart-for-utskrift/ Disse har jeg kuttet, teipet og nå laminert med selvheftende plastfolie fra Clas Ohlson. https://m.clasohlson.com/no/Selvheftende-plastfolie,-bokomslag./31-4132 Tar litt tid, ca 1 kart pr kveld. Men liker resultatet! Kun 1 kart som er 100% ferdig. Får ta det utover noen kvelder Endret 9. april 2019 av Bendikb 7 Siter
Terka Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 Litt påskemekk i fjæra. 😄 Jeg bruker en plate/fjøl som isolasjon mot underlaget tog for å stabilisere brenneren og drivstoffflaske. (Dragonfly har stiv slange og der er lett at brenneren da flyttes på når man pumper trykk i flaska.) Når brenneren skal over fra pulk til bæring i sekk så er det greit å kutte litt på vekta av basen/brennerfjøla. En halv IKEA skjærefjøl og noen syltestrikker, foreløpig vekt er 136g før eventuelle forsøk på å gjøre den lettere. 3 Siter
Gjest Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 2 timer siden, Terka skrev: Litt påskemekk i fjæra. 😄 Jeg bruker en plate/fjøl som isolasjon mot underlaget tog for å stabilisere brenneren og drivstoffflaske. (Dragonfly har stiv slange og der er lett at brenneren da flyttes på når man pumper trykk i flaska.) Når brenneren skal over fra pulk til bæring i sekk så er det greit å kutte litt på vekta av basen/brennerfjøla. En halv IKEA skjærefjøl og noen syltestrikker, foreløpig vekt er 136g før eventuelle forsøk på å gjøre den lettere. Tåler platen og strikkene varmen fra brenneren? Siter
Terka Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 33 minutter siden, esw skrev: Tåler platen og strikkene varmen fra brenneren? Gjenstår å se. Pleier egentlig å ha korte stålstrenger til å feste brennena men har ikke det her. Syltestrikk tåler ihvertfall 100°C. Plata er oppgitt til å tåle minst 50°C. Blir det et problem så legger jeg varmereflekterende folie brenneren og bruke stålstrenger til å feste den. Siter
Mobli Skrevet 10. mai 2019 Skrevet 10. mai 2019 Voldsomt flinke folk på forumet, det er altså helt sikkert! Og her føler jeg meg stolt som en hane over å ha et halvferdig primusunderlag 😅 For øvrig flott initiativ fra TS 1 Siter
Imp Skrevet 11. mai 2019 Skrevet 11. mai 2019 Ikke laget, men et lurt lite triks, syns nå jeg i all beskjedenhet. Tarpen setter man ofte opp på forskjellige måter, og denne metoden går raskt og uten masse knot med knuter. 7 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2019 Skrevet 17. mai 2019 Ikke akkurat turklær, men hjemmelaget for det😎 Gratulerer med dagen alle sammen!🇳🇴 Siter
Bendikb Skrevet 17. mai 2019 Forfatter Skrevet 17. mai 2019 11 timer siden, esw skrev: Ikke akkurat turklær, men hjemmelaget for det😎 Gratulerer med dagen alle sammen!🇳🇴 Så bilder på Instagram profilen din, veldig flotte detaljer og en bunad/festdrakt som du skal være stolt av! Kjempe fin! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.