Ragnar Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Melkesjokolade er for meg obligatorisk på dei fleste turar. For ikkje så lenge sidan innførte Freia nye plastpakkningar på dei fleste produkta. Dette skulle gje betre kvalitet, men det har bare blitt problemer for min del: Lite tett innpakking Liminga i endane går opp etter kort tid i "tursekken" og fører til at den blir mindre vanntett. Noko av poenget med plastikkinnpakkinga fell nesten vekk av denne grunn synes vi. Det var bedre med den gamle pakkninga, sjølvom denne var av papir. Oppbevaring/nedkjøling På tur er det ofte nødvendig å kjøle ned sjokoladen i vann. Sidan eg trudde at pakkninga nå var heilt tett/nesten tett, blei den i sommar lagt i bekken. Dette fungerte faktisk med den gamle papirinnpakkninga, mens nå med den "vanntette, atmosfæriske" pakkninga blei den fyllt med vatn. Sjokoladen blei vassen og lite appetitteleg, nesten uspiseleg. I den gamle pakkninga holdt "sølvpapiret" sjokoladen inntakt og sjokoladen blei kun litt "kvit". Den tidlegare pakken hadde "sølvfolie" som reflekterte mykje varme. I plastikken smelter den nå ganske fort i sommarvarmen, noko som førar til at sjokoladebitane blir "klint" fast i plastikken og sjølv etter nedkjøling er den vanskeleg å få i seg. Den nye emalasjen er også ganke stygg i forhold til den gamle. Gulfargen er direkte stygg Vi ønsker den gamle pakkninga tilbake. GI OSS DEN GAMLE SJOKOLADEN TILBAKE! Siter
morten Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Ragnar - Er ikke det litt feil sted for et slikt opprop da? Tror du virkelig Freia har lange ører inn i fjellforum??? Men for øvrig er jeg enig med deg! Siter
Ragnar Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Det er kanskje litt på kanten å ha eit opprop her på fjellforum, men skal "vi" ha nokon sjanse for å påvike ei så stor kjempe som Kraft food, så er det fint å ha noko å visa til. Det blir jo akkurat likt som når vi diskuterer andre former for turmat eller turutstyr Skal sende ein litt omformulert versjon av innlegget mitt til dei som er ansvarlige i Freia/kraft, så får tida vise om det kan bli noko resultat utav det. (Flytter tråden over til "Alt som ikke passer inn her") Siter
Bjørn S. Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Jeg er heeelt sikker på at dette kommer til å bli tatt opp på neste styremøte i Kraft Ta det opp med Michael Moore, så kanskje han lager en dokumentar om det (OK, dette var ikke noe konstruktivt innlegg, men jeg kunne ikke dy meg....) Siter
Tom Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Jeg blir med på aksjonen dersom den kan omtales under kategorien "provoserende opprør mot det etablerte samfunn, samt en hån mot dets medlemmers flertall". Siter
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Tom, det kan det ikke betegnes som. Det er et opprop mot nyskapninger som for noen oppfattes som tilbakeskritt. Hvorfor være vrang bare for å være vrang? Bortkastet energi som ikke skaffer en verken venner eller sympati. Siter
Tom Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Du vet intet om mine grunner for å være "vrang". Og tror du virkelig jeg er så blottet for integritet at jeg justerer mine meninger og handlinger etter om det gir meg økte muligheter til å få venner eller sympati? Du er antakelig den typen som man kaller "sosial intelligent", dvs. dyktig til å til enhver tid mene det samme som menneskene rundt deg i den hensikt å bli likt. Siter
Erik Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Ragnar - Er ikke det litt feil sted for et slikt opprop da? Tror du virkelig Freia har lange ører inn i fjellforum??? Er det bare jeg som tror at også Fjellforum blir overvåket av amerikanske kulturimperialistiske og kapitalistiske strorkonsern?? Hver gang ordet "Freia" brukes på nettet går alarmklokkene i et visst hovedkvarter og overvåkningen er i gang.... Eller er der bare jeg som igjen lider jeg av forfølgelsesvannvidd? Siter
Bjørn S. Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 [...] Eller er der bare jeg som igjen lider jeg av forfølgelsesvannvidd? Nei, da Erik. Det er ikke forfølgelsesvanvidd så lenge du faktisk blir overvåket. Vi følger med, også på Fjellforum...... nyah, ha, ha, ha (ondskapsfull, gjennomtrengende latter) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.