Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte meg en tur over Glittertind i løpet av helga. Noen som vet noe om forholdene på toppbreen? Kan det være glatt/potensielt skummelt uten stegjern eller brodder.

Ser av webkameraet på Juvass at breen der er helt avsmeltet for snø.

Annonse
Skrevet

Inntil noen som har vært der svarer, så kan jeg i alle fall forberede deg på svaret: På avstand ser den helt "avsnødd" ut. Blå og isete. Vet fra tidligere at det er ekkelt uten stegjern / brodder, i alle fall med mindre sporet har gravd seg dypt ned i isen. Alt ved forholdene i Jotunheimen ellers nå tilsier at det er nesten bare is over toppen. (Informasjonen stammer fra utsikt mot Glittertinden m.m. i går, torsdag.

Skrevet

Var på Glittertind forrige fredag. Da var det greit med snø, og et lite parti med is som var litt guffent å gå over. Det var 15 grader, sol og vindstille. Tipper det har smeltet ganske så mye i løpet av ei uke.

post-484-133474429559_thumb.jpg

Skrevet

Takk for svar.

Det ble Rygghø og Glitter Rundhø for meg på lørdag.

Jeg snakket med flere på Glitterheim som hadde gjennomført turen til Glitterheim uten stegjern og det helt uproblematisk. Iflg Vole sjøl kan det være litt hardt og dermed oppleves utrygt for enkelte tidlig på dagen men det "bløtner" opp og blir bedre feste etterhvert som sola får tak.

Forholdene vil nok kunne forandre seg raskt med det været vi har for tiden og det er nok lurt å snakke med kjentfolk før en legger i vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.