Vandrefalk Skrevet 19. desember 2018 Skrevet 19. desember 2018 Hvor er serverne til Fjellforum, Facebook, Twitter o.s.v.? Vi er vel Gud bedre ikke energisløsere når vi hengir oss til nettet og (a)sosiale medier?! Men er det virkelig nok kraft til alle som vil ha? Bransjeavisa Europower har bedt Statnett om å se på det samlede omfanget av forespørsler om nettkapasitet i forbindelse med planlagte datasentre. Alle henvendelsene nasjonalt utgjør samlet sett rett i underkant av 7000 MW, en effekt som omregnet til strømforbruk utgjør 61,2 TWh i året. Eller rett under halvparten av Norges totale strømforbruk. Nå er det neppe realisme i alle henvendelsene, men selv om bare en tredjedel av disse skulle settes i verk vil det utgjøre et enormt forbruk av norsk energi. Siter
Bjørja Skrevet 19. desember 2018 Skrevet 19. desember 2018 (endret) On 12/18/2018 at 5:07 PM, Dag G - Evje said: Først tok vi fossene Nå tar vi heiene Så tar vi fjellene Vår grådighet er umettelig Som innbygger nær Norges største vindpark - Tellenes vindpark, og med hytte på Evje kan jeg bare si meg enig. Grønt batteri for Europa er en vits når vi bygger ned det Europa trenger mest - uberørt natur. Det siste er det jaggu ikke mye igjen av Endret 19. desember 2018 av Bjørja Siter
Jaahan Skrevet 16. januar 2019 Skrevet 16. januar 2019 Når man snakker om uberørt natur og vindmøller: "37 prosent av urørt natur vurderes for vindturbiner" Siter
langdistanse Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 https://www.nrk.no/hordaland/advarer-vindkate-kommuner_-_-vil-sitte-igjen-med-knapper-og-glansbilder-1.14384663 Forresten, "vår" tror jeg ikke du kan attribuere til folk her på forumet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.