Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 17. desember 2018 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2018 (endret) Hei og hopp folkens. Jeg har valgt å klippe sammen en videosnutt fra en fisketur for tre gamle kompiser i området mellom Alta og Hammerfest i Finnmark. Området ble valgt ut fra at det var et utall av vann å velge mellom for dagsutflukter fra camp. En sekvens i filmen viser utvalget av vann innen meget overkommelige dagsturer. Beklageligvis sprakk tidsskjemaet mitt med solid margin pga av at vi røyk på overtid på jobben hele forrige uke for å komme i mål med et prosjekt. 15-timersdager på jobb er ikke helt forenelig med videoredigering på kveldstid Det er derfor 2 ting som mangler. Det ene er justering av lydnivå på klipp/musikk og det andre er voiceover/fortellerstemme. Jeg eksporterer likevel filmen til kalenderluken, men vil oppdatere linken med en ferdig utgave så fort julen bringer tid til å ferdigstille filmprosjektet. Håper likevel det skal være mulig å finne inspirasjon eller turglede for noen av dere i det foreløpige resultatet. God jul! Endret 24. juli 2021 av Espen Ørud Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 28 3 Siter
Martin HJ Skrevet 18. desember 2018 Skrevet 18. desember 2018 Herlig Espen Fikk maks føling her ved morgenkaffen, lavvoliv er hygge på høyt nivå. Takk for at du gadd å smelle sammen en film! 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 18. desember 2018 Forfatter Skrevet 18. desember 2018 PS. I og med at produktet ikke er helt ferdig så tar jeg gladelig i mot innspill/forslag til andre forbedringer enn de som jeg har nevnt over. F.eks om det er forklaringer man ønsker på ting som kanskje var åpenbart for oss som var på tur, men kanskje ikke er like åpenbart for betrakteren... Siter
jenspetter Skrevet 18. desember 2018 Skrevet 18. desember 2018 Hei Fantastisk Aldri vært på den siden av Hovedvegen,men vet det finnes en og annen fisk der!! jenspetter 1 Siter
Kjell Iver Skrevet 18. desember 2018 Skrevet 18. desember 2018 Takk for en kjempefin film fra et flott område - så ut som at dere hadde en flott tur! Utrolig bra fiske var det og. Likte filmingen godt - passe lange sekvenser og innsmett av kart forteller veldig mye, uten at mange ord trengs. 1 Siter
Frilufta Skrevet 18. desember 2018 Skrevet 18. desember 2018 Fin film som ga meg den gode fjell følelsen! 1 Siter
Jofa19 Skrevet 18. desember 2018 Skrevet 18. desember 2018 Herlig film😊 Utrolig fint område også! 1 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 19. desember 2018 Skrevet 19. desember 2018 Flott film Espen! Spennende område dere var på tur i. Ikke så ofte en leser eller ser noe derfra. Likte godt hvordan du brukte kartet i videoen.Kunne godt tenkt meg å bruke en slik effekt på noen videoklipp. Så drister meg til å spørre om hvordan du gjør det? Siter
+Espen Ørud Skrevet 19. desember 2018 Forfatter Skrevet 19. desember 2018 (endret) 3 timer siden, Jan Erik Hansen skrev: Likte godt hvordan du brukte kartet i videoen.Kunne godt tenkt meg å bruke en slik effekt på noen videoklipp. Så drister meg til å spørre om hvordan du gjør det? Dersom du tenker på sporfunksjonen, så er det flere forskjellige måter å gjøre det på litt ut fra hvilket program man bruker. Her er et forslag: https://www.youtube.com/watch?v=4csUcSAItl4 Om det er ut/inn på globusen du tenker på så er den laget med et screengrabberprogram som filmer skjermen og litt kreativ bruk av Google Earth.. Endret 19. desember 2018 av Espen Ørud 1 1 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 19. desember 2018 Skrevet 19. desember 2018 16 minutter siden, Espen Ørud skrev: Dersom du tenker på sporfunksjonen, så er det flere forskjellige måter å gjøre det på litt ut fra hvilket program man bruker. Her er et forslag: https://www.youtube.com/watch?v=4csUcSAItl4 Om det er ut/inn på globusen du tenker på så er den laget med et screengrabberprogram som filmer skjermen og litt kreativ bruk av Google Earth.. Takker for svar. Har adobe programmene, så linken til preiere pro eksemplet virket overkommelig. Blir litt jobb første gang en prøver tenker jeg. Så også på en video for after effekts, men det virket som litt mer jobb. Likte videoen, og hvordan du brukte kartfunksjonene, så satser på at det er greit å lære litt av deg. Løftet videoen en del, og fin effekt for å binde sammen ulike innslag Siter
JensM Skrevet 19. desember 2018 Skrevet 19. desember 2018 Kjempefilm! Gleder meg til sommeren nå! Har dungevis med vann jeg enda ikke har fått testet. Jeg har vært å fisket ikke så veldig langt unna der dere var, men vi fikk ikke på langt nær like mye fisk, så jeg tror jeg holder meg på den siden av Finnmarksvidda jeg er mest kjent. Savnet litt snakking i filmen om dagsplaner og litt tullprat rundt bålet. Voiceover i ettertid funker det også, men det føles ikke like autentisk ut for meg. Siter
Kjetil E. Skrevet 20. desember 2018 Skrevet 20. desember 2018 Hmm kanskje vi skulle hatt en tips og triks til redigering i fototråden? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.