Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Favoritthanskene mine for bruk når skituppene peker nedover i terrenget begynner å bli slitt. Skinnet begynner å bli tynnslitt på fingrene, og er slitt bort enkelte steder.

Noen som har tips til hvordan få fikser dem, enten lappe eller "plasterløsning" ? (Ducktape er jeg kjent med... 😄)

20181129_204628.thumb.jpg.97f0012cd3a9152774596f3f88b8a278.jpg

20181129_204559.thumb.jpg.f91fa77799718ab845a18a4fb77cbbdc.jpg

20181129_204504.thumb.jpg.0c67df3b89511bf568cbb46f8e1a6fd9.jpg

Det er denne hansken/modellen det et snakk om (Selvsagt "discontinued" av Hestra): https://www.outdoorgearlab.com/reviews/snow-sports/ski-gloves/hestra-vertical-cut-freeride

Annonse
Skrevet

Jeg tenker to ting. Det ene er at skinnet ser ut til å ha blitt morkent også utover de stedene som nå har blitt slitt hull på. M.a.o. det bør skiftes skinn i patcher. i så måte ville jeg tenkt f.eks. på https://www.systudio.no som jeg vet er en dyktig mann. Koster litt, men go'hanskene  og du får mange fine turer
Det andre jeg tenker på er; du må slutte å klamre deg så fælt til stavene når du setter utfor bratta :-) 

• Hehe 3
Skrevet
8 minutter siden, martin.m skrev:

Det andre jeg tenker på er; du må slutte å klamre deg så fælt til stavene når du setter utfor bratta :-) 

Har nok vært noen skarpe stålkanter og steiner/berg innom der også. 😄

Annen finurlig ting er at jeg er venstrehendt, venstre hanske er ok mens høyre har fått juling.

Takk for tips om å bytte inn skinn @martin.m. 👍 En av de tingene som har gjort disse hanskene ekstra bra er at skinnet innvendig har vært ekstra mykt ift andre modeller, noe som gir veldig godt grep.

Skrevet

Vi har et skomakerpar i Lillehammer som er helt herlige og som fikser de utroligste ting. Kanskje det er noen sånne nær deg? Etter å ha fulgt de folka på Lillehammer på Facebook en stund nå har jeg konkludert med at jeg skal prøve å få de til å fikse ting jeg tidligere har dømt til døden og kastet for å kjøpe nytt. Ser de fikset ting jeg tidligere har trodd var hinsides hjelp og gjør at det ser nesten nytt ut. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.