varg Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Hei, er det noen som har erfaring med bruk av liggesykkel? Fordeler og ulemper mottas med takk Siter
Jobru Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Da jeg kjørte over Sognefjellet forrige helg møtte jeg på en kar som syklet liggende over fjellet. Det så utrolig fint ut. Men jeg er ikke sikker på at det hadde vært like ok om det hadde regnet. Siter
Lindap Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Du kan prøve å stille spørsmålet ditt på Engelsk her: http://groups.google.nl/group/ligfiets Dette er et Nederlandsk forum spesielt for liggesykler (= ligfiets). I Nederland ser man dem ganske regelmessig. Uten at jeg har noen egen erfaring har jeg forstått at fordelen er mye mindre luftmotstand og at du kan se godt rundt seg og sykle avslappet. Ulempen er at det er tyngre å sykle i oppoverbakke. Jeg kjenner forøvrig 2 stykker som har syklet Liege-Bastogne-Liege i Belgia på liggesykkel inklusief bepakning med telt osv. Så det er godt mulig å sykle oppoverbakke. Liggesykler er litt upraktisk i tett bytrafikk, fordi du ligger lavere enn normalt. Hilsen Linda Siter
Lindap Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Enda en ulempe som jeg kom på. Liggesykler har små hjul og dermed er det ikke lett å få gunstige pris på dekk og slange. Fordelen er vel at alle som ser deg synes det er litt artig. Linda Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.