Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplasser i Rauddalen (Jotunheimen)


Øivind

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt meg på en ukestur i Jotunheimen med i diverse toppturer om en drøy uke. Planlegger å ha base i Rauddalen sør for Olavsbu. Ser på kartet at det ligger to vann sørøst for Olavsbu (merket 1444 og 1448). Er det noen som vet om det er greit med teltplasser ved disse?

Hilsen Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Ja det vet jeg litt om. Det er bra med teltplasser rundt begge disse vannene. Sist år lå vi med tre telt rett nordvest for 1444-vannet (altså mot Olavsbu) og der var det flere OK plasser. Enda mer for deg selv, og kanskje også finere plass er det i østenden av dette vannet, nesten ved der bekken/elven fra 1448 kommer inn. Den plassen fant jeg selv etter å ha studert gamle Norrøna-kataloger.

Litt værutsatt er det jo i området der, men til gjengjeld har du god tilgang på fine topper som Mjølkedalstind, Sjogholstind, Raudalstindene m.fl. God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.