+Blaser Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet 31. oktober 2018 Fant denne Videoen på Dagbladet: https://www.dagbladet.no/video/1q1Ci_SDUZs Har aldri tenkt på å ha luen under bacalavaen.. Ser vel ut som om man kjører syntet innertøy nå. ( Vi hadde jo helsetrøye i bomull på min tid) 1 Siter
eskhyo Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet 31. oktober 2018 Det kjøres syntetnetting innerst, ja. Likner Brynje syntetnetting. Ullfrottetrøye utenpå ved behov. Undertøyet fra Forsvaret er nå meget bra og nærmest det beste jeg har prøvd. Ullfrottetrøya er vel også det nærmeste jeg har kommet kløfri ull etter å ha prøvd mye forskjellig. 1 Siter
+Tom42 Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet 31. oktober 2018 En ting jeg slet med å få soldatene til å forstå var å ikke ha på seg unødig med klær. Ved skiutmarsj, etter ca 20 minutters gange kommanderte jeg "Holdt Teknisk hvil - genser av" . "Genser av - aldri i livet" . Men jeg visste at om litt ble vi skikkelig svette, og da vi kom frem overnattingsstedet var de glade for å kunne ta på seg tørr genser. "Min moral" - Kle på deg så lite som mulig, det er bedre å fryse litt istedet for å svette. Og "br br". Om morgenen var det bare å pakke ned det tørre og ta på seg vått undertøy. Egentlig ikke så ille som det høres ut som. Dette gjør jeg selv om jeg vet at om to timer er jeg ved bilen. For noe kan skje, og da må man alltid ha et tørt skift. 6 Siter
+Blaser Skrevet 1. november 2018 Forfatter Skrevet 1. november 2018 7 timer siden, Tom42 skrev: . For noe kan skje, og da må man alltid ha et tørt skift. Så enig, så enig. Jeg dro på en jaktur når den første snøen hadde lagt seg. Såg derfor ikke et myrhull....og plumpet selvfølgelig i det. Gikk vel 2-3 timer der høyre fot var gjennombløt. Det var kaldt ja! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.