Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Så tragiske. Det hadde vært interessant for fremtidig læring å vite om de stod under trær/annet eller om de stod i åpent lende.

Jeg opplevde selv at lynet slo ned ca 100 meter fra meg i Nordmarka for to dager siden. Var glad jeg ikke stod der det slo ned.

Temaet ble grundig debatert her på forumet for en tid tilbake. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=3967

Konklusjonen var vel at det ikke var trygt å gå på fjellet i tordenvær. Hvis man først blir overrasket av torden er det en fordel å komme seg vekk fra toppunkt eller lignende.

Skrevet

Det har også mye med flaks-uflaks å gjøre. I fjor satt et ungt par på en sofa inne på en hytte i Nord Trøndelag, og den ene ble drept momentant, mens den andre våknet på gulvet... Mener også å huske jeg har sett innslag på tv fra en fotballkamp der en av spillerne ble slått ned av lyn.. Very bad luck..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.