Populært innlegg Bendikb Skrevet 16. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 16. oktober 2018 Kjetil E. skrev (På 16.10.2018 den 18.09): Hvordan ble turen? @Bendikb Ekspander Turen var veldig vellykket! En kompis av meg som ikke har vært på tur siden ungdomstiden hengte seg på, så jeg tror (håper) at vi begge fikk masse nye erfaringer fra denne turen Terrenget inn var mye mer krevende et det jeg først trodde, vi parkerte i Nord og gikk på Vest siden av vannet ned til midten ca. Det var høye kratt, myrer, bakker, skåninger som gjorde turen til en veldig slitsom økt! (Spesielt når sekken veide 28 kg) Jeg kunne nok droppet veldig mye utstyr, blandt annet regnjakke og bukse + dunjakke, ullundertøy, Blir nok til å skaffe meg en regnponsho som veier mindre og tar mindre plass. Kameraet mitt som veier neste 2 kg ble kun brukt fordi jeg hadde faktisk drasset den vekten hele veien. Alle bildene jeg legger ut her er tatt med mobilen, huawei p20 pro. Sveiva på snellen på knakk når jeg (i lettelse ut utmattelse) slang fra meg sekken når vi ankom det perfekte stedet! Så den fikk jeg ikke brukt for.. Ullteppe kunne jeg fint droppe også, jeg lå i bokseren og singlett med soveposen over meg som en dyne og det var varmt nok! Heldigvis så hadde vi glemt å kjøpe både bacon, pølser og potetstappe på butikken, for mat hadde vi nok av! Nalgene flaska var utrolig hendig, veldig praktisk å bare fylle opp med kokende vann å legge den i vannet for å kjøle ned. Skulle ønske jeg hadde en til faktisk, så jeg slapp å koke opp vann hele tiden. Men fikk jo brukt kvistbrenneren for første gang, veldig praktisk å slippe å bruke veden vi hadde skaffet til kvelden for å koke vann. Fikk gnist på en forkullet chagasopp med det gamle ildstålet mitt også, det var en artig bragd. Noen som hadde lagt igjen en gammel pressening i skogen også... Hadde jeg vært der på en dagstur uten masse vekt så skulle jeg tatt den med hjem. Får bli en gang i fremtiden. Tok noen bilder av hengekøya når vi pakket ned, tarpen er allerede tatt ned. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 13 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.