FranzJosef Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 På padlespesialisten hadde de noe vanntette greier, men gruelig dyrt!! 250 kr for ei vanntett mobillomme (kunne rett nok snakkes gjennom, så den er kanskje ikke så dum?). Ytterligere 200 kr for ei vanntett pose, som var ganske stor (upraktisk). Og hva gjør man egentlig om det ringer? Tar man bare sjansen på at det går bra og tar den? Og fotokamera? Tar dere bare risken? Går det ikke an å lage enkelt noen vanntette låser selv til små poser? Det hadde vært kjempepraktisk, da kunne man lage akkurat passende størrelser.. Siter
Gemajohn Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 pakk det inn i glapack. Eller kjøp fryseposer med ziplock på obs. Det går fint å snakke igjonnom plasten Siter
Kjell Iver Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Skal du pakke inn kostbart elektronisk utstyr så må du nok betale for å få noe som er skikkelig. I starten brukte jeg plastposer til kamera, men innså ganske fort at det ikke kunne gå. Man må beskytte utstyret sitt mot sjøvannet, og når alt flyter må man kunne stole på det man har. Aquapac har funket greit, unntatt til speilrefleksen, der jeg nå har kjøpt Ortlieb sin vanntette bag. Her må man kjøpe undervanns hus for å kunne bruke det mens man padler vannsikkert (tror jeg.) Noen alternativ kan være om du kan få tak i annet som duger som er solid. Jeg fikk en vanntett beholder for håndgranat som forsvaret lager. Denne er super for all småelektronikk, nøkler, fyrstikker osv. Siter
FranzJosef Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Fryseposer med ziplock, vel man får jo ikke bindt det fast da? Så da tar man vel strengt tatt risken likevel hver gang man tar mobilen osv? For en må jo regne med at om man velter klarer man ikke holde mobilen.. Siter
Gemajohn Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du bør vel ikke svare på mobilen hvis det er så urolig sjø at du risikerer å velte? Ziplock og gladplast fungerer greit det, har brukt det på flere jakturer i finnmark , i regnvær, og både snakket og sendt tekstmelding uten å måtte ta mobilen ut. Men det flyter neppe hvis du absolutt skal miste den i sjøen. Et allternativ som flyter og beskytter mot støt, er "otterbox", men da må du ta mobilen ut for å ringe. Det enklest og tryggeste til hardt bruk er vel å kjøpe mobillomma fra ortlieb. Siter
snilen Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Har gode erfaringer med tupperware, sikret med litt tape Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.