+Memento mori Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) På turen til Milorghyttene i går, fant vi ut at det var forskjell på hvilke info som var på hvilke kart. 1- Celle Baklia Her er hytta og ene stien tegnet inn på open street map (frikart). I Geowiever manger hytta og stien. Ingen av kartene har stien som går nedenfra. 2- celle HQ Her mangler hytta Men er på andre kartet. 3 - Celle Rolighet Her er både hytta og stien tegnet inn. Her er hytta bare merket som et sort hull. De har ikke fått med seg at den er restaurert. Så konklusjon er at driver du med litt vanskelig ruter/turer så sjekk begge kartkildene. I topokart-appen kan du velge, men husk å laste ned før turen. I går var det ikke dekning på store deler av turen. Info om stier i open street kommer fra personer som har logget sine turer. Hva som er best variere hvor du er og hvor mye som lagt inn. Endret 2. oktober 2018 av Memento mori Rettet skrivefeikl 2 Siter
Lurifax Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Min erfaring er at hvis stien først finnes hos både Openstreetmap og Kartverket, så er Openstreetmap mest korrekt mhp. faktisk gjengivelse av stien. Opplever ofte hos Kartverket at differansen mellom kart og terreng er stor. Endret 1. oktober 2018 av Lurifax 1 Siter
+tshansen Skrevet 5. oktober 2018 Skrevet 5. oktober 2018 Hvor finner jeg den varianten av open street maps til garmin gps? noen som vet? Siter
+Memento mori Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, tshansen skrev: Hvor finner jeg den varianten av open street maps til garmin gps? noen som vet? frikart er din venn, der finner du også overlays med turstier og skiløyper. 1 Siter
aico Skrevet 5. oktober 2018 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Memento mori skrev: frikart er din venn Fantastisk bra tips! Hoppet ned fra gjerdet å kjøpte Garmin Fenix 5S plus i går. Må prøve å få lagt inn en av disse kartene. Hva foretrekkes av versjon 1 og 2 kartene? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.