hvalhai Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hei Har ønske om å komme meg opp på Besshø om en ukes tid. Men jeg lurer på hvilken vei opp som er best ? Og ca hvor lang tid man skal regne ? Det er ikke avmerket noen sti på det kartet jeg har, noen som har tips om kart/ sti ? Hilsen Heidi Siter
Magnus S Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg vil anbefale å gå fra Bessheim og opp den merkede ruta mot Bessvannet. Fortsett rett over stien mot Gjendesheim langs Bessvannet hvor det er sti som du kan følge til du etterhvert tar opp fra vannet og starter på selve toppen. Omtrent ved der Grotåe kommer ned er kanskje mest vanlig rute. Følg den brede ryggen til venstre for breen/snøen som ligger - og vips er du på toppen og kan nyte utsikten og bokstavelig talt se ned på dem som går Beseggen God tur! Siter
hvalhai Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Hei Takker for rutebeskrivelse Vet noen, sånn ca hvor lang tid man må regne på turen ??? Siter
Nils Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Vet noen, sånn ca hvor lang tid man må regne på turen ??? Har lest at du fra Bessheim bør du regne 7-8 timer tur/retur. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.