Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det skrives at den beste (som i korteste) ruten opp til Glittertind er å gå opp ved Gråsubrean i stedet for å gå in til Glitterheim, men jeg finner ingen særlig god rutebeskrivelse. Er det sti, eller må man bare følge snuten? Er ruten merket? Kan noen gi en detaljert beskrivelse, om nødvendig?

Vi er 4 som har litt tidspress siden vi ikke kan forlate Oslo før ca. kl 16 fredag, og må være tilbake i byen kl. 15 søndag. Hva er den greiste løsningen? Vi har en hytte i Valdres vi eventuelt kan overnatte på.

På forhånd takk!

Annonse
Skrevet

Den greieste løsningen er vel å ha med sykler og sykle inn til Glitterheim?

Ellers er ruten over Gråsubreen ikke merket eller sti på noen måte, og dere trenger full breutstyr og -kunnskap om dere vil gå denne.

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke et alternativ å ta sykler, siden vi er 4 i én Saab uten sykkelstativ :shock:, så da forstår jeg det slik at vi er nødt til å gå inn til Glitterheim.

Er halvannen time en rimelig tid å beregne på turen inn til Glitterheim fra parkeringsplassen, når man kun har oppakning for en dagstur?

Skrevet

Hei!

Var på Glittertind sist lørdag (med sykkel frå parkeringa...)

Snakka med fleire undervegs som hadde gått frå parkeringa og brukt ca 1,5 time inn til Glitterheim, så tidsvurderinga di er rimeleg bra.

Eit tips kan vere å leige sykler på campingen på Randsverk, slik vi gjorde (men så hadde vi stativ på bilen og). Det er VELDIG behageleg å ha sykkel på Glitterheim når de skal dei 8 km tilbake til bilen

Skrevet
Er det realistisk å sykle inn fra Randsverk camping, eller går vinninga opp i spinninga?

Du vil ikke tjene noe på dette vil jeg tro, tvert imot, i tillegg har du noen kraftige moter etter noen kilometer fra Randsverk. Jeg har gjort dette selv ved en tidligere anledning, men hadde jeg fått valget idag hadde jeg utvilsomt valgt bil inn til bommen, og føttene fra der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.