Populært innlegg friluftspappa87 Skrevet 12. september 2018 Populært innlegg Skrevet 12. september 2018 Tur rapport fredag 9.9.18 Vær: mye regn (Orange flomvarsel) Temp: ca 5-8 grader natt. Høy luftfuktighet. Utstur: Bergans 4076 kuppeltelt. Røst stormkjøkken Div soveposer, liggeunderlag. Turen: Jeg ville ta.med guttungen på sin første tur Vi reiste ca i 14 tiden med sykkel. Fikk han med til å hjelpe med å pakke å prøve å åpne teltet kvelden før skden vi visste det skulle regne mye. Før turen var han ligg overtrøtt så idet jeg pakket sekken og sykkelen ble han veldog vanskelog å ha led å gjøre så jeg visste jeg kom til å glemme noe. Da vi nesten var fremme på teltplassen kom jeg på det. Fyr til kjøkkenet. Det nye skolekjøkkenet har ikke selv tenning. Jeg ville ikke la utstyret ligge igjen ute i regnet så syklet tilbake til butikken (2-3km med 50-60kg sykkelvogn i styrtregn) Jeg satt opp teltet ganske fort å la merke til at guttungen hadde sovnet. La ut liggeunderlag å sovepose, kledde av han lktt og la han inne o teltet. Han våknet opp kjempe fornøyd med det faktum vi lå i teltet i skogen. Vi spiste litt og leste litt sammen. Fikk spise godteri å se litt på Netflix. Så gikk vi en tur ut å plukket litt sopp til maten, fant et magasin forsvaret hadde mistet og gikk hjem til teltet å lagde middag. Det regnet som bare det hele tiden, den turen ut hadde vi noenlunde opphold før turen tilbake. Da begynnte det veldog igjen. Vi lagde middag og hadde det veldig koselig frem til 9 tiden hvor vi begge to sovnet. Det ble noe fukt mellom dukene og viss man tok på duken.men det regnet ekstremt. Vi lå veldig trygt i forhold til drenering, men det var oversvømmelser over alt det kunne bli det. Samt det å leke med kommentarene i teltet på kvelden var jo kjempe gøy han hadde det så gøy at han ikke ville sove, men etter noen runder med leking og at han prøvde å banke meg (leking) så ble vi enig om at han er sterkest og at vi skulle sove Vi våkne samtidig ca i 7 tiden. Kokte opp havregrøt å litt kaffe og en sjokolade bit og hadde en veldig fin fronost. Vi orket ikke ligge i sovepose på morningen soden vi hadde det nokså varmt i teltet Vi pakket ned sammen, han hjalp med alt han kunne, og da vi kom hjem måtte han vøre med å vaske ting, henge opp telt og alt utstyr. Kan like gjerne lære dem det med en gang tenker jeg. Lagde turen kort med vilje og elstra koselog for å så et lite tur-frø. Han skryter av turen overalt. Han fikk lage blåbær syltetøy, fant militære sin pistol mener han, sovet ute osv så dette blir det mye mere av. 11 Siter
whistler Skrevet 12. september 2018 Skrevet 12. september 2018 Herlig lesning Neste gang i finvær blir det enda enklere 1 Siter
friluftspappa87 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Skrevet 13. september 2018 Jada. Blir nok tur til helgen. Skaø bare ikke overdrive eller gå for langt så de blir lei. Viktig å lese signalene til ungene å gi dem pauser, kos, mat å drikke før de merker selv de trenger det. Da tror Jeg tur minnene blir ekstra fine 1 Siter
whistler Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 32 minutter siden, friluftspappa87 skrev: Jada. Blir nok tur til helgen. Skaø bare ikke overdrive eller gå for langt så de blir lei. Viktig å lese signalene til ungene å gi dem pauser, kos, mat å drikke før de merker selv de trenger det. Da tror Jeg tur minnene blir ekstra fine Absolutt! Skal ha med meg mine på 4 og 6 i helgen jeg også. Camp blir bare en kilometer fra bilen og så går vi heller litt rundt fra camp 1 Siter
friluftspappa87 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Skrevet 13. september 2018 Ja det er nok det beste. Jeg elsker jo å gå langt, men kan jo jogge meg en tur på dagtid eller noe. Men prøver å trene de opp litt til å gå lengre da. De liker det jo viss det er inne i skogen hvor det nesten ikke er sti. Fant et sted hvor det var oversvømmelser og man måtte gå rebus rundt omkring og klatre for å ikke bli våt. Det var bare 2km med han fikk brukt masse krefter i 2 timer der. Og koste seg veldig så er jo litt med å finne ruter som trigger dem litt. Prøve finne sopp på veien og bær osv så fokuserer de ikke bare på å gå. Det kan jo bli opptil lengden. Skal ut på sopptur nå etterpå. Lager en super-kake. Sjokolade kake med kokos, rosiner, nøtter, melkesjokoøadebiter hehe. Masse energi og premier til kidsa. Må kose seg litt tenker jeg. Bedre å gå en tur å få litt ekstra snacks, enn å bli hjemme. 1 Siter
Imp Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 På 12.9.2018 den 11.40, friluftspappa87 skrev: Han skryter av turen overalt. Rørende. Dette er den perfekte start på friluftsliv med ditt barn. Veldig bra jobbet! Veldig enig i at det må være kos på tur. Jeg kjøper Namdalsgomme og tar med til vafler på tur - det får de aldri ellers Lykke til videre Siter
friluftspappa87 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Skrevet 13. september 2018 Ja. Kosen er viktig. Pappa var flink til det, men mamma skulle presse å "være flink". Da mister man gleden. Hadde med minsten på dagstur i dag. Var gøy det og. 2km gikk de selv så trilla jeg 7km og hadde bakt kake til dem å tatt med litt saft. 5 timers tid ute. Tror begge to i telt allerede kan bli stressende for meg, men skal prøve med bare henne på 2 år en gang det er litt fint vær. Han eldste blir jo 4 snart så de skjønner jo litt mer og klarer å sette seg litt inn i hvordan det er for meg også heje Skal legge ut rapport for hver overnatting fremover 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.