Gå til innhold
  • Bli medlem

På tur med barn i bæremeis


gro

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta turen fra Barstadvika via Molladalen til Ytre-Standal. Går det greit å gå med bæremeis der, eller er det partier som kan være vanskelig å gå? Da tenker jeg på steder hvor det er mye ur, eller spes bratte partier der det er lett å falle dersom man trår feil. Greit nok å ramle overende når en har bare seg selv å tenke på, men når det dyrebareste en har skal sitte på ryggen vil jeg ikke ta noen sjanser.

Samtidig lurer jeg på om det er noen som har gått fra Megardsdalen og over til Trandal.. hvor mange timer tar det, vanskegrad etc.

Er det ellers noen andre fine overganger jeg ikke vet om som noen kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
Jeg har tenkt å ta turen fra Barstadvika via Molladalen til Ytre-Standal. Går det greit å gå med bæremeis der, eller er det partier som kan være vanskelig å gå? Da tenker jeg på steder hvor det er mye ur, eller spes bratte partier der det er lett å falle dersom man trår feil. Greit nok å ramle overende når en har bare seg selv å tenke på, men når det dyrebareste en har skal sitte på ryggen vil jeg ikke ta noen sjanser.

Samtidig lurer jeg på om det er noen som har gått fra Megardsdalen og over til Trandal.. hvor mange timer tar det, vanskegrad etc.

Barstadvika - Molladalen - ytre Standal:

Merket sti, utsatt passasje ved Molladalsporten (inngangen til Molladalen). Der er hengt ut en kjetting som man kan holde seg i. Skoleklasser går tur til Molladalen, så den er ikke vanskelig. En tur nesten fraværende ifht ur, litt bratt men ikke vanskelig passasje til Molladalsskaret, forresten også noe bratt opp før Molladalsporten . Behagelig terreng fra Molladalsskaret til ytre Standal. Dagstur.

Megardsdalen - Trandal:

Litt tungvint å gå over Tverrfjellet, usikker på hva som har skjedd med vannføring/bru over elva i Riksheimdalen etter kraftutbyggingen. Går du fra Erstad er det grusvei nesten helt til Storevatnet. En bratt passasje mellom tredje- og fjerdevatnet. Ellers er der vel litt ur over Trandalsskaret syns jeg å huske. Dagstur, organiserte turlag ligger på ca 8 timer på denne turen. 3 timer til Storevatnet, 2 timer til Trandalsskaret, 2-3 timer til Trandal. Anslagsvis.

Er det ellers noen andre fine overganger jeg ikke vet om som noen kan anbefale?

Hmmm... hvis jeg visste hva du kjente til... :wink:

Denne guiden kan kanskje være til hjelp for deler av Sunnmørsalpane.

http://www.tinderangling.net/alpeguide/alpeindex.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det tur!

Og ang hvilke overganger jeg kjenner til så er det ikke noen særlig flere enn disse to, jeg er ikke så veldig kjent i fjellene der selv om de er rett over fjorden må jeg innrømme. Men det er vel bare å studere kartet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.