TrondK Skrevet 22. august 2018 Skrevet 22. august 2018 Er det noen som er kjent i området? Lurer på om det er mulig å gå fra Vrågåvarden til Tekslehogget på en fornuftig måte. Finner ikke noe særlig med stier i de kartene jeg har, det nærmeste jeg kommer er en sti ifra Korsløken - Saupset - Svartekulp, men ingenting fra Svartekulp og rundt og inn på stien til Tekslehogget. Går det an å gå Svartekulp - Kjommetjønn - Ormetjønnan - Hagatjønn - Hovet, og så opp derifra? Turfølget er ikke altfor glad i kratt og kronglete terreng, så hadde håpet det mulig å holde seg på stier. /Trond Siter
whistler Skrevet 22. august 2018 Skrevet 22. august 2018 (endret) Du får ikke til å holde deg på stier med utgangspunktet du skisserer. Tekslehogget er svært bratt på vestsiden så jeg ville tatt av stien ved Saupset og gått direkte mot toppen, men dreiet sørover og kommet inn på stien fra sør. Jeg mener å ha hørt at det er en sti på nordsiden også men jeg har hytte ved Haugesjø og har bare gått den «vanlige» ruta fra sør. Har dessverre ikke noen detaljer om eventuelle andre ruter. Se litt på flyfoto og se om det ser greit ut fra Nord eventuelt. Uansett, Tekslehogget er en skikkelig kremtopp med flott utsikt! God tur 👌😃 Endret 22. august 2018 av whistler Siter
TrondK Skrevet 22. august 2018 Forfatter Skrevet 22. august 2018 Har studert litt flyfoto, og det ser ut som det kan være helt OK og gå fra Saupset og nedover der ja. Men ser ut som det blir i lengste laget å gå frem og tilbake på samme dag, så da blir det nok to turer. Men kanskje på samme dag allikevel 😀 /Trond Siter
TrondK Skrevet 23. august 2018 Forfatter Skrevet 23. august 2018 Tanken var å parkere ved Korsløken, gå den korte turen frem og tilbake til Vrågåvarden, og så gå tur - retur Tekslehogget. Men fant ut at det antakelig blir opp mot 15km totalt, som er i grenseland for turfølget. Hvis det i tillegg blir litt knoting med manglende stier og ulendt terreng, så kan det fort bli litt sure miner 🙂 Så tipper det blir at vi kjører rundt, og tar det som to separate, korte turer isteden. /Trond 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.