Gå til innhold
  • Bli medlem

klamme randoneestøvler


Anbefalte innlegg

Etter flere kalde skibestigningsturer har jeg et tilbakevendene problem. Randoneestøvlene har som vi alle vet ingen fukttransporterende evner, så etter å ha brukt støvelen i x antall timer blir de gjerne klamme etter lange oppoverbakker. Når jeg da kommer tilbake til teltet så er det selvsagt dårlig med tørkemuligheter vinterstid. Siden jeg ikke har med annet fottøy så blir gjerne føttene j***** kalde utover kvelden.

Har prøvd å sove med innerstøvlene på, lagt innerstøvlene under soveposen (med avispapir inni), innerstøvelen inne i soveposen osv, men ingenting har virket spesielt godt. Har blitt fortalt en type sokker som har på seg under bestigningen som er helt fukttette for så å bytte når man er på toppen evt. kommer ned igjen for å unngå at støvelen blir fuktig. Noen som vet noe om dette evt. har noen tips og råd om hvordan dette problemet løses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv ett søk etter dampsperresokk på nettet.

Low budget alternativet og som eks Børge Ausland anbefaler er å bruke handleposer mellom sko og sokker.

Det viktigste på kalde turer er å beholde isolasjonsegenskapene, og da bør mest mulig fuktighet unngås, innenfra eller utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har selv hatt samme problemet, og løsningen var dampsperre. Funker fint! Har bare prøvd plastikkposer, men tror nok at sokker vil være litt bedre å ha på beina. Når man kommer i teltet er det bare å bytte med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.