Christian W Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Etter flere kalde skibestigningsturer har jeg et tilbakevendene problem. Randoneestøvlene har som vi alle vet ingen fukttransporterende evner, så etter å ha brukt støvelen i x antall timer blir de gjerne klamme etter lange oppoverbakker. Når jeg da kommer tilbake til teltet så er det selvsagt dårlig med tørkemuligheter vinterstid. Siden jeg ikke har med annet fottøy så blir gjerne føttene j***** kalde utover kvelden. Har prøvd å sove med innerstøvlene på, lagt innerstøvlene under soveposen (med avispapir inni), innerstøvelen inne i soveposen osv, men ingenting har virket spesielt godt. Har blitt fortalt en type sokker som har på seg under bestigningen som er helt fukttette for så å bytte når man er på toppen evt. kommer ned igjen for å unngå at støvelen blir fuktig. Noen som vet noe om dette evt. har noen tips og råd om hvordan dette problemet løses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+PTG Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Prøv ett søk etter dampsperresokk på nettet. Low budget alternativet og som eks Børge Ausland anbefaler er å bruke handleposer mellom sko og sokker. Det viktigste på kalde turer er å beholde isolasjonsegenskapene, og da bør mest mulig fuktighet unngås, innenfra eller utenfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnla Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Har selv hatt samme problemet, og løsningen var dampsperre. Funker fint! Har bare prøvd plastikkposer, men tror nok at sokker vil være litt bedre å ha på beina. Når man kommer i teltet er det bare å bytte med en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.