+Memento mori Skrevet 11. august 2018 Skrevet 11. august 2018 Ser det finnes både tyske og amerikanske MRE feltrasjoner. Noen som har smakt disse eller andre lands? Siter
haugoy Skrevet 11. august 2018 Skrevet 11. august 2018 Mre er kjent for å ha 30 varianter som alle har samme smak: posemat. Og vekten er helt hinsides. Men håper noen andre har gode forslag, jeg trenger også avveksling. Siter
KimH Skrevet 11. august 2018 Skrevet 11. august 2018 Fins en del varianter både sivil å mil specs med og uten FRH ( flameless ration heather) Finmer litt info her om typer, kalorier osv: https://www.mreinfo.com/mres/flameless-ration-heater/ Siter
Jonas Paulsen Skrevet 18. oktober 2018 Skrevet 18. oktober 2018 Når jeg leste dette kom jeg på at vi byttet til oss litt forskjellig når jeg var i Kosovo, husker ikke så mye, men siden du nevner Amerikanske, så kan jeg si at Drytecen var langt bedre. Fikk imidlertid tak i Franske, og de kan som kjent mat, mener det var andelår , gr ønnsaker i rødvinsaus med potetpuré, men det kan vel knapt kalles MRE når det kommer i en eske med tre alu-former som skal varmes 1 Siter
Leif Vidar Gullstad Skrevet 27. oktober 2018 Skrevet 27. oktober 2018 Har kjøpt litt av hvert på ebay, men stort sett ikke noe som skiller seg ut...…… Siter
Wibbo Skrevet 25. november 2018 Skrevet 25. november 2018 Fikk franske stridsrasjoner en dag i uken da jeg var en periode i Libanon midt på åttitallet. Inneholdt bl.a. en pakke Gaulioses sigaretter og en bitte liten flaske brandy... 2 1 1 Siter
RElling Skrevet 22. februar 2019 Skrevet 22. februar 2019 Ta en titt på youtube der er det mange som tester ut forskjellige felt rasjoner fra de forskjellige landene. Crazy russian hacker har en god del. samt Steve1989MREInfo 1 Siter
eifu Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 Forsvaret bruker feltrasjon (FR). Den består som dere sikkert vet av Real turmat. Det finnes tre varianter, en vanlig, en arktisk og en for tropisk klima og ca 24 forskjellige menyer. Stort sett er det tilleggsmaten som er forskjellig. De bruker også «Åpne spis» i enkelte tilfeller, en slags Fjordlands variant. USA bruker Meals ready to eat (MRE). De kommer i hvert fall i to varianter, en vanlig og en long range. Sistnevnte har ikke et hovedmåltis, men består kun av snacks. MRE består av en til to varm eller kaldretter. Det følger med et eget varmeelement som må tilsettes vann. Finnes i hvertfall i 18x3 menyer. Lite næring, mye emballasje. Maten er ikke frysetørret, så den veier mer og egner seg svært dårlig i kulde. Frankrike har en egen feltrasjon. Den kommer i esker og består av boksmat (tenk bogskinke på boks). En boks er en dagsrasjon, med frokoat, lunsj og middag. Følger med en esbit brenner, frokost gjerne som frokostblanding, lunsj og middag på boks. Tillegg er kjeks og fransk ost. 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 On 2/22/2019 at 6:36 PM, RElling said: Ta en titt på youtube der er det mange som tester ut forskjellige felt rasjoner fra de forskjellige landene. Crazy russian hacker har en god del. samt Steve1989MREInfo Steve1989 på YouTube burde flere sjekke! Han tester å spiser feltrasjoner fra hele verden både nytt Og gammelt. Ler meg i hjel når han prøvesmaker rasjoner fra 2 verdenskrig 😂 1 Siter
Ola Østbye Høieggen Skrevet 27. mai 2019 Skrevet 27. mai 2019 Jeg har et par kasser MRE i kjelleren. Hvorvidt det er noe å drasse med seg mtp vekt er usikkert, men jeg synes definitivt det er sju evigheter bedre enn den norske forsvarsrasjonen. Siter
+rune1974 Skrevet 27. mai 2019 Skrevet 27. mai 2019 Kan tilslutte mig at de franske er fremragende, som nævnt er det ikke frysetørret. de Russiske som ej heller er frysetørrede, er også fremragende, masser af næring og udemærket smag. Dog for lidt kaffe, men rigeligt te de amerikanske oplever jeg som smagsløse, og uden ret meget reel næring, men det er vel typisk for amerikansk mad en kollega siger at flere af de arabiske også skulle være gode, har dog ikke selv prøvet dem, og man skal nok ikke forvente ribbe eller anden svinekød 😂 Siter
Tåkefyrsten Skrevet 29. mai 2019 Skrevet 29. mai 2019 På 5.3.2019 den 11.13, Tor-Erik-L-77 skrev: Steve1989 på YouTube burde flere sjekke! Han tester å spiser feltrasjoner fra hele verden både nytt Og gammelt. Ler meg i hjel når han prøvesmaker rasjoner fra 2 verdenskrig 😂 Nice! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.