Bjørn J Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Norrøna har innført et såkalt lojalitetsprogram, der man kan registrere seg med navn og adresse og få en del fordeler som rabatter, tilbud m.m. En viktig fordel er at man får 7 års garanti på alle varer - det er så vidt jeg vet helt unikt i sportsklærbransjen (eller i varehandelen generelt for den del). Forhåpentligvis vil det hindre at klær blir kastet bare fordi glidelåsen ryker eller membranen delaminerer. Nå må man forresten også være registrert hos Norrøna for å få tilgang til outlet-sidene der de selger utgåtte modeller med 40-60% rabatt - mye fint å hente der :) 5 3 Siter
Kjell Iver Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 De bør ha en reperasjonsgaranti da, og ikke bare sende nytt utstyr når man sender inn for rep. Bra tiltak for øvrig, og nok noe som gjør at fler tør å betale litt ekstra for kvalitet. Men noe merkelige spørsmål i den profilen man fyller ut. Navn og adresse er ok, men høyde og vekt er jo litt merkelig. Når man da ikke klarer å tolke symbolet for mann/kvinne korrekt, kan det hende jeg bare får tilsendt tilbud på klær til kvinnfolk størrelse XXX.. 2 Siter
+Luesveis Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Bra tiltak, selv om man må anta at Norrøna har regnet på det og funnet at det lønner seg for dem i det lange løp Det har i lengre tid vært mulig å få reparert gamle plagg langt utenfor garanti, til en grei pris. Jeg er så heldig at jeg bor sentralt i Oslo, og det har bare vært å stikke innom hovedbutikken, eh.. Norrøna Flagship Store, i Oslo sentrum, og levere og hente plagg til reparasjon. Siter
Bjørn J Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 Luesveis skrev (På 8.8.2018 den 19.48): Bra tiltak, selv om man må anta at Norrøna har regnet på det og funnet at det lønner seg for dem i det lange løp Det har i lengre tid vært mulig å få reparert gamle plagg langt utenfor garanti, til en grei pris. Jeg er så heldig at jeg bor sentralt i Oslo, og det har bare vært å stikke innom hovedbutikken, eh.. Norrøna Flagship Store, i Oslo sentrum, og levere og hente plagg til reparasjon. Ekspander Jeg mener jeg så på nettsidene at de vil forsøke å reparere et hvert Norrønaprodukt, uansett hvor gammelt det er. Selv fikk jeg nye stenger til Ravneskar-teltet tilsendt gratis for noen år siden. Jeg har inntrykk av at Norrøna og Helsport (og tildels Bergans) er blant de beste i Norge på kundeservice. 1 Siter
tubbs Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 "Gribben" (dvs. eksen min ) fikk bytta glidelås på en 3,5 år gammel jakke. Kosta nok Norrøna mer enn å sende henne en ny jakke. Så er enig med @Bjørn J her 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 De har hatt 5 års garanti på klærne. Første dri3 jakken, lakk som en sil etter 4,5 år. Den var virkelig lekk. Fikk igjen pengene. Falketind goretex, lakk på lårne og knærne etter 3-4 år. Fikk ny buske. Falketind 45 liter sekk. Topplokkglidelåsen røk, og det var flere hull i bunnen på sekken etter 5 år. Hullene ble lappet, glidelåsen skiftet, kostet 400kr. Siter
Bjørn J Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 Jeg har sett litt på garantivilkårene hos noen produsenter av friluftsutstyr, det er ganske stor forskjell hva de tilbyr. Alle tar selvfølgelig forbehold om at garantien ikke dekker feil bruk, manglende/feil vedlikehold eller generell sltasje. Norrøna 5 år (7 år som "medlem"). Bergans og Helsport gir 5 år. Exped gir 5 år på alt unntatt ultralett-produktene, der de gir 2 år. Arcteryx gir garanti som gjelder i produktets "praktiske levetid", som de sier. Fjällräven gir 2 år - altså ikke mer enn vanlig norsk forbrukerkjøpslov gir deg. Hilleberg henviser til hvert enkelt lands lovgivning - altså 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Vilkårene sier dessverre ingenting om hvordan produsentene forholder seg til garantien, altså hvor lett er det å få kontakt, er de kranglete og vanskelige, hvor lang tid bruker de på å avgjøre saken, og ikke minst: må man sende produktet utenlands? Det er svindyrt, og krever vanligvis litt papirarbeid med tolldeklarasjon, Siter
Kvennavika Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Nå er vel det meste av friluftslivsutstyr ment å ha en forventet bruks- og levetid vesentlig over 2 år, og følgelig vil den lovpålagte reklamasjonsretten være 5 år og ikke 2 år. 3 Siter
Bjørn J Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 Lurifax skrev (På 8.8.2018 den 21.18): Nå er vel det meste av friluftslivsutstyr ment å ha en forventet bruks- og levetid vesentlig over 2 år, og følgelig vil den lovpålagte reklamasjonsretten være 5 år og ikke 2 år. Ekspander Godt poeng, men det har vist seg gjentatte ganger at man ofte må slåss og krangle for å få reklamasjon godkjent utover 2 år, selv om man har retten på sin side. Noen produsenter er mer kranglete enn andre. Det er i grunnen greiere når produsenten gir 5 års garanti (eller mer). 2 Siter
+tshansen Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Jeg hadde meg en tur i Outlet butikken til Norrøna i sommer. Å samtlige produkter jeg vurderte å kjøpe hadde defekte borrelåser på enten ankler, i livet eller rundt håndleddene. Så helt strålende at de velger å gå for 7 år. Meldt meg på dette programmet selv. Har jo litt norrøna klær, men holdt meg litt unna pga jeg føler kvaliteten ikke står i stil med prisen. Siter
Lompa Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Jeg er veldig spent på hvordan Norrøna skal løse forbudet mot perfluorerte stoffer fra 2020. Da vil de ikke kunne gi ut samme jakke som erstatning for den som ble ødelagt.. Siter
tubbs Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Lompa skrev (På 9.8.2018 den 7.36): Jeg er veldig spent på hvordan Norrøna skal løse forbudet mot perfluorerte stoffer fra 2020. Da vil de ikke kunne gi ut samme jakke som erstatning for den som ble ødelagt.. Ekspander Da gjør de vel som andre seriøse fabrikanter Man får ett produkt som er tilsvarende eller ett som er litt bedre. 3 Siter
Bjørn J Skrevet 9. august 2018 Forfatter Skrevet 9. august 2018 tshansen skrev (På 9.8.2018 den 7.26): Jeg hadde meg en tur i Outlet butikken til Norrøna i sommer. Å samtlige produkter jeg vurderte å kjøpe hadde defekte borrelåser på enten ankler, i livet eller rundt håndleddene. Ekspander Så de solgte klær med alvorlige feil? Hva sa betjeningen da du kommenterte det? Siter
+tshansen Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Bjørn J skrev (På 9.8.2018 den 8.21): Så de solgte klær med alvorlige feil? Hva sa betjeningen da du kommenterte det? Ekspander Det ble ikke sagt noe... alvorlige feil er jo opp til øyet som ser. "det har vært noen partier med dårlige borrelåser" ble sagt. Men når man prøver en jakke og borrelåsen rundt ermene går opp av seg selv når du presser hånden litt mot. Eller strammingen i livet på en rekke bukser, går opp av seg selv når du bøyer deg ned eller strammer buksen litt for mye. Det er rett og slett så dårlig at jeg er litt skremt. Siter
tklami Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.19): Det ble ikke sagt noe... alvorlige feil er jo opp til øyet som ser. "det har vært noen partier med dårlige borrelåser" ble sagt. Men når man prøver en jakke og borrelåsen rundt ermene går opp av seg selv når du presser hånden litt mot. Eller strammingen i livet på en rekke bukser, går opp av seg selv når du bøyer deg ned eller strammer buksen litt for mye. Det er rett og slett så dårlig at jeg er litt skremt. Ekspander Da får du kjøpe og sende rett på service fra butikken hahaha 2 Siter
+tshansen Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 tklami skrev (På 9.8.2018 den 13.21): Da får du kjøpe og sende rett på service fra butikken hahaha Ekspander Det har vært fristende... kjøpe en utgått modell, i håp om få nyere modell tilbake Men jeg har flere kompiser som har godt med norrøna produkter. De har slitt med hull i lommene (bukser) dårlige borrelåser, glidelåser som ikke fungerer optimalt osv.... Det er egentlig helt katastrofe. Når man kjøper produkter som i utgangspunktet koster en halv nyre, er det helt utrolig at de ikke har bedre kvalitet gjennom alle detaljene på hele produktet. Hva faen hjelper det om Goretex'en er tett om borrelås og glidelås streiker etter litt bruk. Jeg fikk min første Bergans jakke for 15 år siden, denne har jeg enda. Ikke en knapp, borrelås eller glidelås har vært dårlig. Brukt den siste årene som arbeidsjakke (tømrer) Jeg har de siste årene hatt alt for mange Bergans produkter og ikke et produkt har vært problemer med. Norrøna.... not so much! Alle buksene 4 stykk, en short, en jakke har vært problemer med. Jeg har 2 termo/flece produkter som ikke har vært noe problem med. Så da kan man saktens spørre seg... Er norrøna verdt det? Redder de seg med god service/reklamasjonsrett? Jeg sitter ikke igjen med en god følelse rundt Norrøna dessverre Siter
Lompa Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.19): Eller strammingen i livet på en rekke bukser, går opp av seg selv når du bøyer deg ned eller strammer buksen litt for mye. Ekspander Aha, så det er borrelåsen som er problemet i livet på buksene mine.... 5 Siter
tklami Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.32): Det har vært fristende... kjøpe en utgått modell, i håp om få nyere modell tilbake Men jeg har flere kompiser som har godt med norrøna produkter. De har slitt med hull i lommene (bukser) dårlige borrelåser, glidelåser som ikke fungerer optimalt osv.... Det er egentlig helt katastrofe. Når man kjøper produkter som i utgangspunktet koster en halv nyre, er det helt utrolig at de ikke har bedre kvalitet gjennom alle detaljene på hele produktet. Hva faen hjelper det om Goretex'en er tett om borrelås og glidelås streiker etter litt bruk. Jeg fikk min første Bergans jakke for 15 år siden, denne har jeg enda. Ikke en knapp, borrelås eller glidelås har vært dårlig. Brukt den siste årene som arbeidsjakke (tømrer) Jeg har de siste årene hatt alt for mange Bergans produkter og ikke et produkt har vært problemer med. Norrøna.... not so much! Alle buksene 4 stykk, en short, en jakke har vært problemer med. Jeg har 2 termo/flece produkter som ikke har vært noe problem med. Så da kan man saktens spørre seg... Er norrøna verdt det? Redder de seg med god service/reklamasjonsrett? Jeg sitter ikke igjen med en god følelse rundt Norrøna dessverre Ekspander Der stiller jeg helt motsatt, har ei Bergens jakke som nå lekker som ei som sil mens norrøna har holdt tett Siter
Bjørn J Skrevet 9. august 2018 Forfatter Skrevet 9. august 2018 tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.19): Det ble ikke sagt noe... alvorlige feil er jo opp til øyet som ser. "det har vært noen partier med dårlige borrelåser" ble sagt. Ekspander Så du fikk beskjed om at det var en feilproduksjon? Det er i og for seg flott at de selger slike klær rimelig i stedet for å kaste dem, men da må de også gi klar beskjed om at det er en feil på dem. Så får kunden bestemme om feilen er alvorlig nok til å la være å kjøpe plagget. Jeg har kjøpt en del fra outlet-en på nettet, det har vært perfekte klær - men utgåtte modeller/farger. Siter
Kjell Iver Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Denne 7 års garantien gjelder ikke Norrøna generelt vil jeg tro. Kun produkter som er handlet i Norrøna sine egne butikker, eller har jeg misforstått noe? Siter
Bjørn J Skrevet 9. august 2018 Forfatter Skrevet 9. august 2018 Kjell Iver skrev (På 9.8.2018 den 15.50): Denne 7 års garantien gjelder ikke Norrøna generelt vil jeg tro. Kun produkter som er handlet i Norrøna sine egne butikker, eller har jeg misforstått noe? Ekspander Du må være registrert som medlem hos Norrøna for å få den garantien: "As a Loyalty member, you will extended the product warranty on all new products from 5 to 7 years, so you can rest assured you’ve got gear for years to come" Siter
+tshansen Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Bjørn J skrev (På 9.8.2018 den 17.09): Du må være registrert som medlem hos Norrøna for å få den garantien: "As a Loyalty member, you will extended the product warranty on all new products from 5 to 7 years, so you can rest assured you’ve got gear for years to come" Ekspander Men er dette en strategi for å flytte fokus eller få negativ omtale for en del av produktene som ikke holder mål i forhold til prisen man betaler? 🤔 Siter
Bjørn J Skrevet 9. august 2018 Forfatter Skrevet 9. august 2018 tshansen skrev (På 9.8.2018 den 17.33): Men er dette en strategi for å flytte fokus eller få negativ omtale for en del av produktene som ikke holder mål i forhold til prisen man betaler? 🤔 Ekspander Strategien er, som navnet Loyalty Member hinter om, å få kunder til å handle Norrøna sine produkter mot at de (kundene) får fordeler av å gjøre det. Rabatter, tilgang til rimelige varer på outlet-en, utvidet garanti m.m. Gammel og velbrukt strategi som fortsatt fungerer. I tillegg får Norrøna en grov oversikt over kundedata som alder, kjønn, vekt og høyde - det kan være nyttig for videre produktutvikling og markedsføring. 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.