Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norrøna har innført et såkalt lojalitetsprogram, der man kan registrere seg med navn og adresse og få en del fordeler som rabatter, tilbud m.m.
En viktig fordel er at man får 7 års garanti på alle varer - det er så vidt jeg vet helt unikt i sportsklærbransjen (eller i varehandelen generelt for den del). Forhåpentligvis vil det hindre at klær blir kastet bare fordi glidelåsen ryker eller membranen delaminerer.
Nå må man forresten også være registrert hos Norrøna for å få tilgang til outlet-sidene der de selger utgåtte modeller med 40-60% rabatt - mye fint å hente der :)

  • Liker 5
  • Takk 3
Annonse
Skrevet

De bør ha en reperasjonsgaranti da, og ikke bare sende nytt utstyr når man sender inn for rep.

Bra tiltak for øvrig, og nok noe som gjør at fler tør å betale litt ekstra for kvalitet. Men noe merkelige spørsmål i den profilen man fyller ut. Navn og adresse er ok, men høyde og vekt er jo litt  merkelig. Når man da ikke klarer å tolke symbolet for mann/kvinne korrekt, kan det hende jeg bare får tilsendt tilbud på klær til kvinnfolk størrelse XXX..

  • Liker 2
Skrevet

Bra tiltak, selv om man må anta at Norrøna har regnet på det og funnet at det lønner seg for dem i det lange løp :-)

Det har i lengre tid vært mulig å få reparert gamle plagg langt utenfor garanti, til en grei pris.  Jeg er så heldig at jeg bor sentralt i Oslo, og det har bare vært å stikke innom hovedbutikken, eh.. Norrøna Flagship Store, i Oslo sentrum, og levere og hente plagg til reparasjon.

 

Skrevet
  Luesveis skrev (På 8.8.2018 den 19.48):

Bra tiltak, selv om man må anta at Norrøna har regnet på det og funnet at det lønner seg for dem i det lange løp :-)

Det har i lengre tid vært mulig å få reparert gamle plagg langt utenfor garanti, til en grei pris.  Jeg er så heldig at jeg bor sentralt i Oslo, og det har bare vært å stikke innom hovedbutikken, eh.. Norrøna Flagship Store, i Oslo sentrum, og levere og hente plagg til reparasjon.

Ekspander  

Jeg mener jeg så på nettsidene at de vil forsøke å reparere et hvert Norrønaprodukt, uansett hvor gammelt det er. Selv fikk jeg nye stenger til Ravneskar-teltet tilsendt gratis for noen år siden. Jeg har inntrykk av at Norrøna og Helsport (og tildels Bergans) er blant de beste i Norge på kundeservice.

  • Liker 1
Gjest Mareng
Skrevet

De har hatt 5 års garanti på klærne.

Første dri3 jakken, lakk som en sil etter 4,5 år. Den var virkelig lekk. Fikk igjen pengene.

Falketind goretex, lakk på lårne og knærne etter 3-4 år. Fikk ny buske.

Falketind 45 liter sekk. Topplokkglidelåsen røk, og det var flere hull i bunnen på sekken etter 5 år. Hullene ble lappet, glidelåsen skiftet, kostet 400kr.

Skrevet

Jeg har sett litt på garantivilkårene hos noen produsenter av friluftsutstyr, det er ganske stor forskjell hva de tilbyr. Alle tar selvfølgelig forbehold om at garantien ikke dekker feil bruk, manglende/feil vedlikehold eller generell sltasje. Norrøna 5 år (7 år som "medlem"). Bergans og Helsport gir 5 år. Exped gir 5 år på alt unntatt ultralett-produktene, der de gir 2 år. Arcteryx gir garanti som gjelder i produktets "praktiske levetid", som de sier. Fjällräven gir 2 år - altså ikke mer enn vanlig norsk forbrukerkjøpslov gir deg. Hilleberg henviser til hvert enkelt lands lovgivning - altså 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.
Vilkårene sier dessverre ingenting om hvordan produsentene forholder seg til garantien, altså hvor lett er det å få kontakt, er de kranglete og vanskelige, hvor lang tid bruker de på å avgjøre saken, og ikke minst: må man sende produktet utenlands? Det er svindyrt, og krever vanligvis litt papirarbeid med tolldeklarasjon,

Skrevet

Nå er vel det meste av friluftslivsutstyr ment å ha en forventet bruks- og levetid vesentlig over 2 år, og følgelig vil den lovpålagte reklamasjonsretten være 5 år og ikke 2 år.

  • Liker 3
Skrevet
  Lurifax skrev (På 8.8.2018 den 21.18):

Nå er vel det meste av friluftslivsutstyr ment å ha en forventet bruks- og levetid vesentlig over 2 år, og følgelig vil den lovpålagte reklamasjonsretten være 5 år og ikke 2 år.

Ekspander  

Godt poeng, men det har vist seg gjentatte ganger at man ofte må slåss og krangle for å få reklamasjon godkjent utover 2 år, selv om man har retten på sin side. Noen produsenter er mer kranglete enn andre. Det er i grunnen greiere når produsenten gir 5 års garanti (eller mer).

  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde meg en tur i Outlet butikken til Norrøna i sommer. Å samtlige produkter jeg vurderte å kjøpe hadde defekte borrelåser på enten ankler, i livet eller rundt håndleddene. Så helt strålende at de velger å gå for 7 år. Meldt meg på dette programmet selv. Har jo litt norrøna klær, men holdt meg litt unna pga jeg føler kvaliteten ikke står i stil med prisen.

 

Skrevet

Jeg er veldig spent på hvordan Norrøna skal løse forbudet mot perfluorerte stoffer fra 2020. Da vil de ikke kunne gi ut samme jakke som erstatning for den som ble ødelagt..

Skrevet
  Lompa skrev (På 9.8.2018 den 7.36):

Jeg er veldig spent på hvordan Norrøna skal løse forbudet mot perfluorerte stoffer fra 2020. Da vil de ikke kunne gi ut samme jakke som erstatning for den som ble ødelagt..

Ekspander  

Da gjør de vel som andre seriøse fabrikanter :)
Man får ett produkt som er tilsvarende eller ett som er litt bedre.

  • Liker 3
Skrevet
  tshansen skrev (På 9.8.2018 den 7.26):

Jeg hadde meg en tur i Outlet butikken til Norrøna i sommer. Å samtlige produkter jeg vurderte å kjøpe hadde defekte borrelåser på enten ankler, i livet eller rundt håndleddene.

Ekspander  

Så de solgte klær med alvorlige feil? Hva sa betjeningen da du kommenterte det?

Skrevet
  Bjørn J skrev (På 9.8.2018 den 8.21):

Så de solgte klær med alvorlige feil? Hva sa betjeningen da du kommenterte det?

Ekspander  

Det ble ikke sagt noe... alvorlige feil er jo opp til øyet som ser. "det har vært noen partier med dårlige borrelåser" ble sagt. Men når man prøver en jakke og borrelåsen rundt ermene går opp av seg selv når du presser hånden litt mot. Eller strammingen i livet på en rekke bukser, går opp av seg selv når du bøyer deg ned eller strammer buksen litt for mye. Det er rett og slett så dårlig at jeg er litt skremt. 

Skrevet
  tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.19):

Det ble ikke sagt noe... alvorlige feil er jo opp til øyet som ser. "det har vært noen partier med dårlige borrelåser" ble sagt. Men når man prøver en jakke og borrelåsen rundt ermene går opp av seg selv når du presser hånden litt mot. Eller strammingen i livet på en rekke bukser, går opp av seg selv når du bøyer deg ned eller strammer buksen litt for mye. Det er rett og slett så dårlig at jeg er litt skremt. 

Ekspander  

Da får du kjøpe og sende rett på service fra butikken hahaha

  • Liker 2
Skrevet
  tklami skrev (På 9.8.2018 den 13.21):

Da får du kjøpe og sende rett på service fra butikken hahaha

Ekspander  

Det har vært fristende... kjøpe en utgått modell, i håp om få nyere modell tilbake :-D Men jeg har flere kompiser som har godt med norrøna produkter. De har slitt med hull i lommene (bukser) dårlige borrelåser, glidelåser som ikke fungerer optimalt osv.... Det er egentlig helt katastrofe. Når man kjøper produkter som i utgangspunktet koster en halv nyre, er det helt utrolig at de ikke har bedre kvalitet gjennom alle detaljene på hele produktet. Hva faen hjelper det om Goretex'en er tett om borrelås og glidelås streiker etter litt bruk. 

Jeg fikk min første Bergans jakke for 15 år siden, denne har jeg enda. Ikke en knapp, borrelås eller glidelås har vært dårlig. Brukt den siste årene som arbeidsjakke (tømrer) Jeg har de siste årene hatt alt for mange Bergans produkter og ikke et produkt har vært problemer med. Norrøna.... not so much! Alle buksene 4 stykk, en short, en jakke har vært problemer med. Jeg har 2 termo/flece produkter som ikke har vært noe problem med. Så da kan man saktens spørre seg... Er norrøna verdt det? Redder de seg med god service/reklamasjonsrett? Jeg sitter ikke igjen med en god følelse rundt Norrøna dessverre 

Skrevet
  tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.19):

Eller strammingen i livet på en rekke bukser, går opp av seg selv når du bøyer deg ned eller strammer buksen litt for mye.

Ekspander  

Aha, så det er borrelåsen som er problemet i livet på buksene mine....  ;)

 

  • Hehe 5
Skrevet
  tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.32):

Det har vært fristende... kjøpe en utgått modell, i håp om få nyere modell tilbake :-D Men jeg har flere kompiser som har godt med norrøna produkter. De har slitt med hull i lommene (bukser) dårlige borrelåser, glidelåser som ikke fungerer optimalt osv.... Det er egentlig helt katastrofe. Når man kjøper produkter som i utgangspunktet koster en halv nyre, er det helt utrolig at de ikke har bedre kvalitet gjennom alle detaljene på hele produktet. Hva faen hjelper det om Goretex'en er tett om borrelås og glidelås streiker etter litt bruk. 

Jeg fikk min første Bergans jakke for 15 år siden, denne har jeg enda. Ikke en knapp, borrelås eller glidelås har vært dårlig. Brukt den siste årene som arbeidsjakke (tømrer) Jeg har de siste årene hatt alt for mange Bergans produkter og ikke et produkt har vært problemer med. Norrøna.... not so much! Alle buksene 4 stykk, en short, en jakke har vært problemer med. Jeg har 2 termo/flece produkter som ikke har vært noe problem med. Så da kan man saktens spørre seg... Er norrøna verdt det? Redder de seg med god service/reklamasjonsrett? Jeg sitter ikke igjen med en god følelse rundt Norrøna dessverre 

Ekspander  

Der stiller jeg helt motsatt, har ei Bergens jakke som nå lekker som ei som sil mens norrøna har holdt tett

Skrevet
  tshansen skrev (På 9.8.2018 den 13.19):

Det ble ikke sagt noe... alvorlige feil er jo opp til øyet som ser. "det har vært noen partier med dårlige borrelåser" ble sagt.

Ekspander  

Så du fikk beskjed om at det var en feilproduksjon? Det er i og for seg flott at de selger slike klær rimelig i stedet for å kaste dem, men da må de også gi klar beskjed om at det er en feil på dem. Så får kunden bestemme om feilen er alvorlig nok til å la være å kjøpe plagget. Jeg har kjøpt en del fra outlet-en på nettet, det har vært perfekte klær - men utgåtte modeller/farger.

Skrevet
  Kjell Iver skrev (På 9.8.2018 den 15.50):

Denne 7 års garantien gjelder ikke Norrøna generelt vil jeg tro. Kun produkter som er handlet i Norrøna sine egne butikker, eller har jeg misforstått noe?

Ekspander  

Du må være registrert som medlem hos Norrøna for å få den garantien:
"As a Loyalty member, you will extended the product warranty on all new products from 5 to 7 years, so you can rest assured you’ve got gear for years to come"

Skrevet
  Bjørn J skrev (På 9.8.2018 den 17.09):

Du må være registrert som medlem hos Norrøna for å få den garantien:
"As a Loyalty member, you will extended the product warranty on all new products from 5 to 7 years, so you can rest assured you’ve got gear for years to come"

Ekspander  

Men er dette en strategi for å flytte fokus eller få negativ omtale for en del av produktene som ikke holder mål i forhold til prisen man betaler? 🤔

Skrevet
  tshansen skrev (På 9.8.2018 den 17.33):

Men er dette en strategi for å flytte fokus eller få negativ omtale for en del av produktene som ikke holder mål i forhold til prisen man betaler? 🤔

Ekspander  

Strategien er, som navnet Loyalty Member hinter om, å få kunder til å handle Norrøna sine produkter mot at de (kundene) får fordeler av å gjøre det. Rabatter, tilgang til rimelige varer på outlet-en, utvidet garanti m.m. Gammel og velbrukt strategi som fortsatt fungerer. I tillegg får Norrøna en grov oversikt over kundedata som alder, kjønn, vekt og høyde - det kan være nyttig for videre produktutvikling og markedsføring.

  • Liker 4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.