Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Eg skal til Bergen om nokre helger og lurer på om nokon har tips til 2 dagerstur i området. Blir berre ei helg så får ikkje tid til ein langtur. Vil helst kunne fiske iløpet av turen. :)

Veit at området rundt Ulriken er nedbørsfelt så der er det jo sjølvsakt ikkje lov å sette opp telt. :)

Takk på førehand 

Annonse
Skrevet

Hvis du skal fiske (uten krav til å faktisk få fisk :))  kan jo denne korte turen være et alternativ: https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=422967. Kan veldig enkelt utvides til å omfatte Gullfjelltoppen, høyeste i Bergen kommune.

Utgangspunktet fra Hausdal og innover lavt i Brekkedalen kan til og med gi en viss risiko for å få fisk, har jeg skjønt (Brekkevatnene) - men jeg vet ikke om det er krav om fiskekort der?

Skrevet
9 timer siden, Braxze skrev:

Hei

Eg skal til Bergen om nokre helger og lurer på om nokon har tips til 2 dagerstur i området. Blir berre ei helg så får ikkje tid til ein langtur. Vil helst kunne fiske iløpet av turen. :)

Veit at området rundt Ulriken er nedbørsfelt så der er det jo sjølvsakt ikkje lov å sette opp telt. :)

Takk på førehand 

Har du bil tilgjengelig? Eller må det være i umiddelbar nærhet til Bergen (sentrum)? 

Gullfjellet er nevnt, men kjører du en time nord for Bergen, har ekstreme mengder turer i Stølsheimen. Enten fra Romarheimsdalen eller Matre, Modalen og Eksingedalen eller Bergsdalen og Hamlagrø. Her er det tett i tett med flotte DNT hytter om du ikke vil ha med telt. 

• Liker 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.