Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner de å få jævlig dårlig tid. Har heller ikke hørt noe, og i følge Amok skal alle ha dem innen mandag. Kan det være en spøk det der med å levere før 1. april..?

Annonse
Skrevet (endret)
Hei Thomas,
 
Vi regner med at alle skal ha mottatt sporing i løpet av dagen i dag eller i morgen. Vår shipping-partner har dessverre ikke vært like god som vi ønsket på at alle leveranser skulle skje etter ordredato, det må vi bare beklage. Vi håper du blir fornøyd når du endelig får den!  

Ta kontakt om du lurer på noe mer. 
 
For å si det som @Memento mori sa, det lukter PostNord på lang vei her 
Endret av tshansen
Skrevet
3 timer siden, tshansen skrev:
Hei Thomas,
 
Vi regner med at alle skal ha mottatt sporing i løpet av dagen i dag eller i morgen. Vår shipping-partner har dessverre ikke vært like god som vi ønsket på at alle leveranser skulle skje etter ordredato, det må vi bare beklage. Vi håper du blir fornøyd når du endelig får den!  

Ta kontakt om du lurer på noe mer. 
 
For å si det som @Memento mori sa, det lukter PostNord på lang vei her 

Firma som heter PrimeCargo AS som er logistikkpartner. PostNord bare leverer og de er jo konger. Jeg har aldri hatt trøbbel med de. Fra pakken kunne spores til den var levert på posten tok det 24 timer... Så PrimeCargo har nok ikke snudd leveranselista tror jeg, virker som de som bestilte sist fikk først istedenfor det som var tiltenkt

Skrevet
16 hours ago, Pettit said:

Firma som heter PrimeCargo AS som er logistikkpartner. PostNord bare leverer og de er jo konger. Jeg har aldri hatt trøbbel med de. Fra pakken kunne spores til den var levert på posten tok det 24 timer... Så PrimeCargo har nok ikke snudd leveranselista tror jeg, virker som de som bestilte sist fikk først istedenfor det som var tiltenkt

Virker som du har helt rett i at dem som bestilte sist, er dem som får først. 

Skrevet
14 minutter siden, tklami skrev:

Virker som du har helt rett i at dem som bestilte sist, er dem som får først. 

Jepp, det virker absolutt slik. En kompis av meg som bestilte i august fikk i dag en mail hvor de beklagde at de som bestilte først ikke har vært de som har fått først, men at ting skulle være i orden ganske snart og at de da følgte rekkefølgen videre. 

Skrevet

Jeg er ikke imponert :-( 

Jeg fikk mail for to dager siden, hvor jeg skulle få sporingsnummer i går, eller senest i dag! Det stemmer ikke det heller.... Men jeg fikk samme fellesmail som sikkert gikk ut til alle. Noe jeg mener ikke er godt nok. Jeg betalte for et produkt den 1. august 2018.... Jeg har betalt! De garanterte å levere, noe de ikke har klart. Jeg syns dette er pinlig...... Veldig pinlig 

 

Skrevet

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves ;) Er jo en kjip situasjon for forbrukerne og Amok, dette er jo en glipp fra et ledd som er forbi Amok. Så kan ikke se at de kan løse det på noen annen måte en å beklage det som har skjedd. Og dere som har ventet siden august greier nok helst sikkert å vente noen dager ekstra? :)

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Neida, det er ikke noe problem å vente noen dager til.... det er ikke det dette handler om! De garanterer for leveranse, de feiler stort, de "legger skylden" over på distrubitør, noe som burde vært dobbeltsjekket flere ganger i forkant av dette. De går tungt ut å sier at alt er på plass for flere uker siden, de gleder seg til å starte utsendingene også klumser de det til på denne måten. 

Jeg mener vi har den fulle rett til å si høyt ifra om at slikt ikke er godt nok! Det er på grensa til en folkesjukdom det med å bare "finne seg i" ting her på berget. Jeg forventer kvalitet og at folk holder ord.. Det er jeg villig til å betale for, gjerne litt ekstra også (som jeg har gjort i dette tilfellet) 

Endret av tshansen
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, tshansen skrev:

Neida, det er ikke noe problem å vente noen dager til.... det er ikke det dette handler om! De garanterer for leveranse, de feiler stort, de "legger skylden" over på distrubitør, noe som burde vært dobbeltsjekket flere ganger i forkant av dette. De går tungt ut å sier at alt er på plass for flere uker siden, de gleder seg til å starte utsendingene også klumser de det til på denne måten. 

Jeg mener vi har den fulle rett til å si høyt ifra om at slikt ikke er godt nok! Det er på grensa til en folkesjukdom det med å bare "finne seg i" ting her på berget. Jeg forventer kvalitet og at folk holder ord.. Det er jeg villig til å betale for, gjerne litt ekstra også (som jeg har gjort i dette tilfellet) 

Vil ikke si at en til to uker for sen levering er å «feile stort» når det er snakk om forhåndsbestilling syv til åtte måneder i forveien. Ja, jeg skjønner godt irritasjonen, og det er veldig kjedelig om folk har store planer som de ikke får brukt Amoken sin med, men å risikere mye på at levering er på dagen i orden når man bestiller så langt i forveien med alle ting som kan gå galt i produksjon og distribusjon så ville jeg ha anbefalt reserveplaner.

Nå kan det godt hende jeg er veldig tilgivende, men i disse Kickstarter- og crowdfundingsdager synes jeg en såpass liten forsinkelse er ganske minimal alt tatt i betraktning.

Hva slags ekstrabetaling har du gjort her? Om jeg husker rett var det vel heller en god rabatt til de som bestilte først.

Skrevet

Da jeg bestilte i august 2018, het det i bekreftelsen "forhåndsordrer av Draumr XL-køyer og tilbehør vil bli levert rundt 1. april 2019". I oppdateringen medio februar 2019 het det "Vi regner med at de neste stegene fortsetter å gå som planlagt, og at du vil motta din sending innen 1. april som lovet." Jeg oppfatter ikke at det er noen absolutte garantier der.

Men det er ingen tvil om at de tabbet seg ut i innspurten. De burde selvsagt ha hatt en kjapp manuell sjekk på at eldste ordrene ble effektuert først, slik de beskrev skulle skje i oppdateringen sin 25 mars. Men jeg blir ikke verken sinna, bitter eller innesluttet av den grunn. De skyver ikke skylden over på andre, men beskriver hva som har skjedd ("Tidlige ordrer har dessverre ikke blitt overført automatisk fra nettbutikken til logistikksystemet vårt"), lover at de jobber hardt med å rette det opp, og de beklager på en måte som jeg oppfatter er inderlig ment.

I praksis ender jeg uansett med at "forhåndsordrer av Draumr XL-køyer og tilbehør vil bli levert rundt 1. april 2019", til tross for en tabbe som de har beklaget. Hadde de bedrevet med totalt urealistisk planlegging, loddrett løgn og vesentlige forsinkelser, hadde ikke beklagelser hjulpet særlig for min del - men her er jeg overbærende, dette lever jeg godt med. :) 

  • Liker 4
Skrevet

Jeg mangler noen høydecentimeter for å være i målgruppa for XL køya, og jeg forstår at det kan være litt irriterende. På den annen side så hadde de aller fleste ikke visst om "problemet" om det ikke var for denne tråden..

Skrevet
12 minutter siden, Omnilite skrev:

målgruppa for XL køya ...

... er vel "giganter og komfortsøkere". Er du ikke komfortsøker:D?

(Selv har jeg bredden inne med 3-sifret vekt, mangler litt på høyden, og blant de mange skiftende sovestillinger jeg benytter ila en natt er det å ligge utstrakt plasskrevende på magen noe som gir meg skikkelig komfort.)

Skrevet

Heldige oss som snart skal få et sporingsnummer, som om det er noe vi går og venter på... Jeg kan ikke dra på tur med et sporingsnummer.

  • Liker 1
  • Hehe 2
Skrevet
8 timer siden, tshansen skrev:

Da var sporingsnummer på plass... Håper post nord klarer å levere til normale tider.... :-) 

Amok er et nytt og lite selskap og de har nok gått i en klassisk nybegynnertabbe. Vet at mange It-ansatte/ledere bestiller selv som de ordinære første. Da følger de prosessen hele veien, og ser at alt går som det skal gjennom hele systemet inkl levering hjemme hos seg selv. Varene blir deretter kjørt i retur som en vanlig kunde ville ha gjort det. Mye læring i en slik prosess. De gjør nok det i nesterunde. 

Jeg har ikke fått noe sporingsnr enda og bestilte i august. Hadde jo regnet med krøll fra postnord  et selskap i jokernord konsernet. Lisa Ekdal har jo en egen sang om postnord: 

Vem vet, inte du 
Vem vet, inte jag 
Vi vet ingenting nu 
Vi vet inget idag

Men må si Amok har vært flinke totalt sett, som ser ut til å komme i mål bare 14 dager etter skjema på en plan som var fra juni/juli i fjor.

Så vis jeg får hengekøya før påske (12) og alt er ok - da er jeg fornøyd. Blir greit å teste ut for en litt skeptisk teltmann som meg. Bra vi har finn også, hvis dette blir bom. Håper i det minste at fjøl underlaget innfrir. Det passer vel bra i telt også. 

  • Liker 3
  • Hehe 2
Skrevet

Hahahaha jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte... Pakken min er kommet fram, til SPAR på OTTESTAD? Jeg bor i Bergen...

Jeg håper dette er en glipp, at de har sendt meg feil sporingsnummer. (sendt de mail nå) 

  • Forvirret 2
  • Trist 1
Skrevet
1 time siden, tshansen skrev:

Jeg kryss-sjekket med kontoen min på hjemmesidene deres, å der er alt som det skal. Er bare support som har sendt meg feil sendingsnummer i en annen e-post. Djizes... der holdt jeg på å få slag 

DA kan du le....

Skrevet
3 hours ago, tshansen said:

Jeg kryss-sjekket med kontoen min på hjemmesidene deres, å der er alt som det skal. Er bare support som har sendt meg feil sendingsnummer i en annen e-post. Djizes... der holdt jeg på å få slag 

Så da er vel køya de framme da, så lenge du bare får riktig sporingsnummer. Jeg fikk henta køya mi i dag, testa liggeunderlaget på gulvet. Til helga blir det test av køya, og det gleder jeg meg til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.