GÃ¥ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
  whistler skrev (PÃ¥ 4.8.2018 den 8.44):

Mye tyder på det. Ble litt skeptisk etter det du skrev her tidligere og det ser vel ut som det er regelen og ikke unntaket. Ringer dem mandag. Får ta det direkte med importør om det fortsatt er vanskelig å behandle kundene sine som man bør..

Ekspander  

Aaah, klassisk BrukÃ¥s, har ringt de et par ganger ang en annen reklamasjon og da var stilen typ dette😂😂🙈🙈

Jeg: Hei, jeg ringer ang .... kan jeg fÃ¥ snakke med Ã…se? 

Brukås: Ja, seff, Åse gikk akkurat ut, men er tilbake om to minutter.

Jeg (ringt tilbake etter to min): Hei jeg ringer ang .... er Ã…se der nÃ¥? 

BrukÃ¥s: Eh nei.... hun gikk akkurat hjem. 

Osvosvosv i et halvt Ã¥r. Jeg klagde saken inn for forbrukerrÃ¥det med et krav pp 250 kroner (prinsippsak for min del), de ignorerte hele saken. Kontaktet meg aldri. Lot meg ta hele greia med Arcteryx selv, dette er 4 mnd etter jakka ble kjøpt. 

Men: dette er en mye enklere sak og du får uansett reklamasjon hos Utedepot, så det er null stress 😎

 

  • Trist 4
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kontakta Utedepot et par uker siden , henviste til alle hendelsene med delam pÃ¥ 2015 modellene, min var ikke delaminert (ennÃ¥) men brukt kanskje 50 netter over par Ã¥r, sÃ¥ jeg spurte om de ville fikse eller erstatte med ny, sÃ¥ jeg slipper at den ryker pÃ¥ tur. Det ville de ikke, og det er forstÃ¥elig nok. 

Dro så på liten ukestur på Hardangervidda , og underlaget delaminerte allerede første morgen 🙄 Kan legge til at jeg allerede hadde klart å legge haspelsnella hjemme og var sånn sett på fisketur med fiskekort, men ikke så mye mer.. Men da fikk jeg vandra litt mer i stedet, og det gjør jo godt når ryggen er blitt litt skakk i løpet av natta 😉

  • Liker 3
  • Forvirret 1
Skrevet
  tonymakkaroni skrev (PÃ¥ 24.8.2018 den 21.05):

Jeg kontakta Utedepot et par uker siden , henviste til alle hendelsene med delam pÃ¥ 2015 modellene, min var ikke delaminert (ennÃ¥) men brukt kanskje 50 netter over par Ã¥r, sÃ¥ jeg spurte om de ville fikse eller erstatte med ny, sÃ¥ jeg slipper at den ryker pÃ¥ tur. Det ville de ikke, og det er forstÃ¥elig nok. 

Dro så på liten ukestur på Hardangervidda , og underlaget delaminerte allerede første morgen 🙄 Kan legge til at jeg allerede hadde klart å legge haspelsnella hjemme og var sånn sett på fisketur med fiskekort, men ikke så mye mer.. Men da fikk jeg vandra litt mer i stedet, og det gjør jo godt når ryggen er blitt litt skakk i løpet av natta 😉

Ekspander  

Det måtte jo bare skje på vidda. Hadde garantert ikke skjedd om du blåste det opp og lå på det i stua ei uke 😂

Jeg fikk omsider nytt etter Ã¥ ha sendt en klage pÃ¥ forhandleren til importør. Nytt underlag i posten uten spørsmÃ¥l. 

  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har erfaring med hvor lang tid Fjellsport bruker pÃ¥ Ã¥ behandle reklamasjoner? 

Sendte inn mitt for over 3 uker siden, fikk beskjed om at de har sendt det inn til importør (?) for videre behandling. Fikk vite at det kunne ta "opp mot 3 uker", nÃ¥ er vi godt over 3... 
Første gang det skjedde, dro jeg innom Fjellsport i Sandefjord og fikk et nytt pÃ¥ stedet... Mulig endra rutiner nÃ¥? 

Begge er synmat 9lw. 

Skrevet
  groeve skrev (PÃ¥ 4.9.2018 den 19.56):

Noen som har erfaring med hvor lang tid Fjellsport bruker pÃ¥ Ã¥ behandle reklamasjoner? 

Sendte inn mitt for over 3 uker siden, fikk beskjed om at de har sendt det inn til importør (?) for videre behandling. Fikk vite at det kunne ta "opp mot 3 uker", nÃ¥ er vi godt over 3... 
Første gang det skjedde, dro jeg innom Fjellsport i Sandefjord og fikk et nytt pÃ¥ stedet... Mulig endra rutiner nÃ¥? 

Begge er synmat 9lw. 

Ekspander  

Høres rart ut. Importør krever ikke underlaget inn, men bilder av LOT-nummer og bilde av underlaget.. Ta en telefon til Fjellsport sÃ¥ ordner det seg nok. Gjør det ikke det, ring til importøren. 

Skrevet
  groeve skrev (PÃ¥ 4.9.2018 den 19.56):

Noen som har erfaring med hvor lang tid Fjellsport bruker pÃ¥ Ã¥ behandle reklamasjoner? 

Sendte inn mitt for over 3 uker siden, fikk beskjed om at de har sendt det inn til importør (?) for videre behandling. Fikk vite at det kunne ta "opp mot 3 uker", nÃ¥ er vi godt over 3... 
Første gang det skjedde, dro jeg innom Fjellsport i Sandefjord og fikk et nytt pÃ¥ stedet... Mulig endra rutiner nÃ¥? 

Begge er synmat 9lw. 

Ekspander  

Varierer tydeligvis, jeg sendte reklamasjon på en mandag midt i juli og fikk nytt i posten på torsdag samme uke. (Riktignok en slik hvor Fjellsport var sikre på at importør ville godta reklamasjon)

Skrevet

Jeg fÃ¥r ringe dem i morgen. Hadde e-post korrespondanse med dem i forrige uke, hvor dette var ett av svarene; 

"Hei!
Reklamasjonen er sendt til leverandør for kontroll og godkjennelse. Jeg venter på tilbakemelding !"

Og at det, som sagt, kunne ta opp mot 3 uker. 3 uker passerte pÃ¥ Mandag. 

Det er forresten en 2015 modell... 

  • 1 mÃ¥ned senere...
Skrevet

Jeg fikk godkjent reklamasjonen da, men har enda til gode å få et nytt i retur. 13.07 mottok de reklamasjonen min, og nå er levering av nytt parti flyttet, for andre gang, til midten av oktober :P sirup......

Skrevet
  groeve skrev (PÃ¥ 8.10.2018 den 8.30):

Jeg fikk godkjent reklamasjonen da, men har enda til gode å få et nytt i retur. 13.07 mottok de reklamasjonen min, og nå er levering av nytt parti flyttet, for andre gang, til midten av oktober :P sirup......

Ekspander  

Det må du ikke finne deg i. Har du snakket med distributøren? Mitt var kjøpt hos en annen leverandør som også somlet, men etter at jeg tok kontakt med importør hadde jeg nytt underlag på vei i posten dagen etterpå.
Om det er leveringsproblemer på akkurat den typen du hadde går det sikkert an å få til et bytte til en annen modell?

Skrevet

Veldig rart, gikk veldig greit mot fjellsport når jeg reklamerte på mitt Expeed:

Sendte mail 5 januar, 10 januar får jeg svar om å sende inn LOT nummer og bilde av underlaget blåst opp. Etter å ha sendt dette gikk det bare en snau uke før jeg fikk mail tilbake om at reklamasjon var godkjent. De sendte meg nytt underlag og saken var ute av verden.

Men jeg tror de sender bilder og lot nummer videre til leverandør så mulig det er litt variasjon i saksbehandlingstiden?

Skrevet (endret)
  whistler skrev (PÃ¥ 8.10.2018 den 8.44):

Det må du ikke finne deg i. Har du snakket med distributøren? Mitt var kjøpt hos en annen leverandør som også somlet, men etter at jeg tok kontakt med importør hadde jeg nytt underlag på vei i posten dagen etterpå.
Om det er leveringsproblemer på akkurat den typen du hadde går det sikkert an å få til et bytte til en annen modell?

Ekspander  

Vet du hvem som står som distributør i Norge?Jeg har bare forholdt meg til Fjellsport. Finner bare forhandlere inne på siden til Exped.

 

  Tor-Erik-L-77 skrev (PÃ¥ 8.10.2018 den 10.49):

Veldig rart, gikk veldig greit mot fjellsport når jeg reklamerte på mitt Expeed:

Sendte mail 5 januar, 10 januar får jeg svar om å sende inn LOT nummer og bilde av underlaget blåst opp. Etter å ha sendt dette gikk det bare en snau uke før jeg fikk mail tilbake om at reklamasjon var godkjent. De sendte meg nytt underlag og saken var ute av verden.

Men jeg tror de sender bilder og lot nummer videre til leverandør så mulig det er litt variasjon i saksbehandlingstiden?

Ekspander  

Sikkert ikke noe problem når de har varen på lager..:/ men ja, de brukte nesten en måned på å behandle saken.

 

Edit: ser ut som at de er tomme for de fleste LW variantene. 

Endret av groeve
Skrevet

Dere som har opplevd delaminering, bruker dere chairkit? Når mitt delaminerte så var det etter en liten periode med bruk av chairkit, mitt var kjøpt i 2012. Fikk ikke nytt, men Fjellsport var kule og ga meg en nice rabattkode. :)

Skrevet
  polar13 skrev (PÃ¥ 9.10.2018 den 13.00):

Dere som har opplevd delaminering, bruker dere chairkit? Når mitt delaminerte så var det etter en liten periode med bruk av chairkit, mitt var kjøpt i 2012. Fikk ikke nytt, men Fjellsport var kule og ga meg en nice rabattkode. :)

Ekspander  

Både og. Downmat 7LW har jeg brukt med chairkit. Synmat Hyperlite og Synmat M er aldri brukt med chairkit. Alle har delaminert. Jeg tror chairkit kan være med på å fremskynde delaminering, men de som er av dårlig batch gjør det før eller siden uansett ser det ut til ;-)

 

Skrevet

Dette gjelder dessverre ikke bare exped, men ogsÃ¥ thermarest. Mitt xlite og fruens all season har delaminert i løpet av Norge pÃ¥ langs nÃ¥. All Season hadde mange netter fra tidligere (vil anslÃ¥ at det er snakk om ca 200 netter totalt), mens xlite ble kjøpt til turen. 

  • Trist 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.