HannKatta Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 (endret) https://no.wikipedia.org/wiki/Blåhøe_(Vågå) Høgde: 1617 meter over havet. Bilvei helt til topps: Ja, 15 kilometer en vei. Bompenger: 50 kroner, kort/mynter. Tilkomst: Vei fra Vågå sentrum og oppover, mye vaskebrett i begynnelsen, så røff vei med fare for punktering. Ville opp og rekonosere i tillfelle området er interessant for meg. Jeg klarte kunststykket å punktere på venstre forhjul, så det ble dekkbytte på toppen. Regnet med dette, brukte en gammel bil med dekk så det ikke var så nøye med. Hadde kun med et reservedekk så det ble noe kaldsvetting på vei ned. Sakte fart over dei verste partiene er løsningen. Såg en annen bil oppjekket på vei ned med manglende venstre forhjul så jeg var ikke alene om punktering. Se bilder nedenfor. Lastet opp bildene mine på Wikipedia artikkelen siden jeg alikevel ville dele dem. Bomvei nedenfra: Bomvei ovenfra: På toppen: Utsikt til Gubrandsdalen og E6: Lom/Vågå: Videre ned til Otta: Radiolink: Fjellveien: Endret 29. juli 2018 av HannKatta Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.