Leif88 Skrevet 27. juli 2018 Skrevet 27. juli 2018 (endret) har en ferieuke i oktober som jeg ikke har planlagt enda, sitter egentlig og vurderer femundsmarka eller børgefjell. noen som er bereist i disse partiene på den tiden av året? hvordan er vær og temp i børgefjell da? kom gjerne med innspill edit: dette blir vanlig telttur med fiskestang, aldri vært på noen av stedene, så drar jo mest for å se området og kose meg. er det god fiske så er det bare en bonus Endret 27. juli 2018 av Leif88 Siter
Aneande Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Leif88 skrev (På 27.7.2018 den 9.40): har en ferieuke i oktober som jeg ikke har planlagt enda, sitter egentlig og vurderer femundsmarka eller børgefjell. noen som er bereist i disse partiene på den tiden av året? hvordan er vær og temp i børgefjell da? kom gjerne med innspill edit: dette blir vanlig telttur med fiskestang, aldri vært på noen av stedene, så drar jo mest for å se området og kose meg. er det god fiske så er det bare en bonus Ekspander Har vært litt i Femundsmarka sommer og vinter. Når i oktober og ca hvor i Femundsmarka? Du kan nok regne med frostnetter og noe snø i oktober. I fjor var det vertfall dager med snø i oktober. Vil tro at sjansene for fisking er ganske bra. Men du kan muligens regne med at ørreten er i dårlig hold pga gytingen. Har ikke så god peiling på resten. Harren burde vel være fin. I alle bekker og elver er det fiskeforbud mellom 1 september og 15 november i femundsmarka. Med unntak av femundselva. Noen vann sør for femunden som kan fiskes harr i, i samme perioden. Børgefjell er jeg desverre ikke noe kjent i 😊 Siter
Leif88 Skrevet 29. juli 2018 Forfatter Skrevet 29. juli 2018 blir første uka i oktober:) ikke helt bestemt meg for hvor jeg vil, hadde det vært i " sesong" så hadde jeg nok prøvd og gjemt meg mer i nordområda, men om det er lite folk her i oktober så er jeg åpen for forslag frostnetter gjør ikke noe og så lenge det ikke er en meter snø så skal det også gå fint Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.