Populært innlegg +tshansen Skrevet 23. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. juli 2018 (endret) Det er tidlig morgen, vi har fått tips kvelden før om at største innrykket av turister ankommer med busser i 10:00 tiden. Da er det bare å komme seg opp tidlig og starte turen før "alle de andre". Vi overnattet på Preikestolen Camping. En stor og egentlig fin camping, med rene og fine sanitæranlegg. Jeg purrer opp familien klokken 07:00, telt og alt skal være pakket senest 07:45 Det er godt med parkeringsplasser oppe med Preikestolen fjellstue, og første delen av turen går på grusvei. Men det tar ikke lange tiden før vi er inne på sti autostradastien som leder oss ut til Preikestolen. Jeg er mektig imponert over jobben sherpa'ene har gjort med denne stien. Helt enormt for en innsats og stykke arbeid som er gjort. Turen startet i lett morgentåke og et sinnsykt hav av mygg/knott.... vi holdt på å bli sprø alle sammen. Der var ikke rom for å stå stille, og hvert bilde ble tatt med en kommentar som ikke passer seg på trykk Det er fine temperaturer og egentlig litt trykkende, jo høyere vi kommer jo tettere blir tåken, men det er meldt strålende vær utover morra kvisten, så vi kjemper oss gjennom myggsvermer med smilet og motet i behold. Vi kommer oss opp til første "høyde" og ser antydning til blå himmel.... jo nærmere vi kommer, småen teller pinner må dere vite! Jo finere blir været Egentlig en utrolig fin tur å gå med små barn. Masse spennende å utforske, godt tilrettelagt sti og flere småvann med rumpetroll og frosker. Kjempe kjekt med "stolpejakt" på veien også, som gjorde turen langt lettere for oss foreldre. Nesten fremme Det skal sies, jeg kjente litt på det når vi kom fram til platået, det kilte godt i "hanka" og jeg passet litt ekstra på når jeg holdt småen i hånden. Her var det ikke rom for fri lek og løping. En som ikke var helt fornøyd med at pappa måtte snakke litt "tydelig" og holde hånden når vi skulle fram på kanten, han skulle jo selvfølgelig klare selv! Helt uaktuelt. Jeg tok han med fram til kanten, vi la oss ned på magen og han fikk kaste en liten stein utfor... Da var dagen reddet. Mor satt på trygg grunn med hjertet i halsen En fantastisk tur jeg gjerne går igjen... Det skal sies at vi brukte dobbelt så lang tid ned, vi møtte jo selvfølgelig på strømmen som kom med de første bussene. Å hjelpe meg for en mengde folk som er oppe her hver dag... Helt grei tur om du unngår den mest populære tiden på døgnet. Endret 23. juli 2018 av tshansen Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.