hallfradd Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 Tessatroll skrev (På 2.8.2018 den 19.46): Eg brukar denne på vinterturar der eg forventar å ikkje komme lenger ned på minuset enn 10-12 blå, typisk breskiturar i april-mai. Eit sett netting og ei varmeflaske, dunjakka over meg om det vert snekje. Kingkong. Ekspander når tempen er 3 grader kaldere en T-lim på posen ( 😮 ) blir jeg fort gretten, men jeg er en sånn lue-om-sommeren-type. ...dunjakke og varmeflaske hjelper, da Siter
Shun Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 Akkurat nå er 3-sesongers og vinterposen i dun fra Mountain Hardwear på salg til cirka halv pris på sportsnett. Jeg har sommerposen og 3-sesongersposen, og de er veldig varme for meg. Siter
Gittiamo Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 Tessatroll skrev (På 2.8.2018 den 19.46): Eg brukar denne på vinterturar der eg forventar å ikkje komme lenger ned på minuset enn 10-12 blå, typisk breskiturar i april-mai. Eit sett netting og ei varmeflaske, dunjakka over meg om det vert snekje. Kingkong. Ekspander Jeg antar min også vil bli brukt lenge utover høsten. Jeg er faktisk så glad i den posen at jeg har mer lyst å sove ute nå, enn jeg allerede har fra før 😂 merker at godt utstyr for sove motiverer for mer tur. Siter
+Miamaria Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Supert å høre disse erfaringene. Hvis nå bare Posten kunne hute seg å levere posen, så hadde jeg fått prøvd den snart! Ser ikke ut for at det ble denne helgen. Siter
Gittiamo Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Miamaria skrev (På 4.8.2018 den 7.51): Supert å høre disse erfaringene. Hvis nå bare Posten kunne hute seg å levere posen, så hadde jeg fått prøvd den snart! Ser ikke ut for at det ble denne helgen. Ekspander Posten et teit 😫 Siter
+Miamaria Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Gittiamo skrev (På 4.8.2018 den 7.52): Posten et teit 😫 Ekspander Ja. Før når man bestilte noe på mandag, så kunne man få det på onsdag om man var veldig heldig, torsdag skjedde, fredag burde det være sikkert at det kom, og om man var veldig uheldig så kom det lørdag. Nå skal visst standarden deres være at om man bestiller noe på mandag, så kommer det mandag etterpå. Til nå har jeg likevel fått det fredag eller lørdag, men nå ser det ut til at de justerer seg til standarden... Men jeg gleder meg jo desto mer til å få posen! Den ser jo veldig bra ut på bildene. Bare håper den holder så pass at jeg får brukt den litt før jeg må over til vinterposen utpå høsten. Spent på hvor grensa mellom der går. (Til nå har jeg mye brukt vinterposen om sommeren og... For den har tatt mindre plass enn vår og høst-posen...) Spent også på hva @C.Ham lander på slags pose. Noen ganger blir det jo bare vanskeligere med slike tråder, og flere anbefalinger. 🤣 Siter
+Memento mori Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Miamaria skrev (På 4.8.2018 den 8.12): Gittiamo skrev (På 4.8.2018 den 7.52): Posten et teit 😫 Ekspander Ja. Før når man bestilte noe på mandag, så kunne man få det på onsdag om man var veldig heldig, torsdag skjedde, fredag burde det være sikkert at det kom, og om man var veldig uheldig så kom det lørdag Ekspander Posten er ikke spesielt rask, men de gjør i det minste det som de skriver: Norgespakken og Servicepakken m.fl. bruker normalt 2-5 virkedager avhengig av strekning.Bedriftspakke, På døren m.fl. bruker 1-4 virkedager avhengig av strekning. Blir det noe krøll, funker sporingssystemet etter min erfaring. Men post i butikk er ikke flinke til å scanne inn pakkene når de kommer, så det skjer regelmessig at pakka ligger i butikken og må etterlyses. Men postnord er helt totalt uberegnelig, er det dårligste selskapet jeg vet om. De tapte 915 milioner første kvartal, de sier sitt. Men når det er sagt er det og områder hvor postnord funker og posten sliter. Derfor bør det være mulig å velge hvilke selvskap du kan få varene med. Jeg kjøpte ikke Amok XL hengekøye pga bare levering med Postnord. Norge er et lite land, og hadde vært tjent med å bare ha et pakkesystem. Slik det er nå, blir utkanten taperen. Siter
Tessatroll Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 hallfradd skrev (På 3.8.2018 den 7.27): når tempen er 3 grader kaldere en T-lim på posen ( 😮 ) blir jeg fort gretten, men jeg er en sånn lue-om-sommeren-type. ...dunjakke og varmeflaske hjelper, da Ekspander For meg er det som regel tilstrekkeleg med varmeflaske, det hjelp veldig! Men dunjakka er jo alltid ein grei ekstra/backup. Og så brukar eg knevarmerar ein del, for å hindre varmetap bak knehasane. 1 Siter
Latte Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Er det nokon som har erfaring og kan seie noko om korleis Warmpeace-posane fungerer under open himmel, med tanke på dogg? Toler dei litt fukt før dei klappar saman? Siter
whistler Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Latte skrev (På 4.8.2018 den 20.24): Er det nokon som har erfaring og kan seie noko om korleis Warmpeace-posane fungerer under open himmel, med tanke på dogg? Toler dei litt fukt før dei klappar saman? Ekspander Det gjør alle soveposer. Så lenge du ikke får fuktig vær i dagesvis er dette bare overdrevet tull og tøys 😃 4 Siter
Latte Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 whistler skrev (På 4.8.2018 den 20.26): Det gjør alle soveposer. Så lenge du ikke får fuktig vær i dagesvis er dette bare overdrevet tull og tøys 😃 Ekspander Så bra! Har inga erfaring med dunpose frå før, men dette var beroligande. 🙂 1 Siter
+Memento mori Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 Latte skrev (På 4.8.2018 den 20.24): Toler dei litt fukt før dei klappar saman? Ekspander Legger ved noen bilder på hvor mye dogg, som tåles. Lå ute på en platting i et vann Lå i kun i sovepose/quilt av ultralette matrialer. Ikke en tarp og ikke en bivy. Det klappet ikke sammen her heller, men måtte tørke den i sola på dagen. Natta før lå jeg med en tarp over like ved vann da også. Så det er som @whistler sier, på lengere turer over mange dager uten mulighet for å tørke, du kan få den til å klappe sammen. 4 Siter
Latte Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 Memento mori skrev (På 5.8.2018 den 5.25): Legger ved noen bilder på hvor mye dogg, som tåles. Lå ute på en platting i et vann Lå i kun i sovepose/quilt av ultralette matrialer. Ikke en tarp og ikke en bivy. Det klappet ikke sammen her heller, men måtte tørke den i sola på dagen. Natta før lå jeg med en tarp over like ved vann da også. Så det er som @whistler sier, på lengere turer over mange dager uten mulighet for å tørke, du kan få den til å klappe sammen. Ekspander Supert! Ser ut til å ha vore ein fin stad å vakne, forresten. Siter
+tshansen Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 Bjarne H.S. skrev (På 2.8.2018 den 19.46): Posen er fantastisk god! Warmpeace har veldig bra soveposer kan jeg gå god for! Jeg bruker både Viking 600 og 300. 300'n i sommer har vært suveren, faktisk brukt mest som dyne. PS. Jeg har ikke betalt for soveposene nevnt her, da jeg har fått disse ifm. sponsing. Så er det sagt. Ekspander Hvorfor kommer warmpeace i slike ukurante størrelser? 195? hva er det for noe tull da 😂 1 Siter
+Miamaria Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 Jeg var spent på det samme, da er jeg også beroliget. :) Da håper jeg bare Posten huter seg til å levere i morgen. Siter
AK74 Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 Veldig fornøyd med viking 600 posen, har hatt den et par år😊 Lyst på den over, 900:) til de kaldere dagene. Men får være fornuftig,,og gå for varmeflaske og dunjakka oppå enda ei stund, hvis ikke kontoen plutselig skulle bli overfylt! Tror du blir fornøyd😊 Siter
Gjest Mareng Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 tshansen skrev (På 5.8.2018 den 7.33): Hvorfor kommer warmpeace i slike ukurante størrelser? 195? hva er det for noe tull da 😂 Ekspander Følger mennesker mer kurrante støørelser, eller runde mål?.. Siter
+Miamaria Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 Testet Warmpeace Viking 600 i natt. Den virker jo så tynn, men hva så når den er så varm som den er. Litt usikker på hvor kaldt det egentlig var i natt ute, men det var i hvert fall ikke kaldt i soveposen. Og, så herlig med en pose som er bred nok til å ligge i sideleie! Digger denne så langt! 4 Siter
Gittiamo Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 Miamaria skrev (På 29.8.2018 den 7.37): Testet Warmpeace Viking 600 i natt. Den virker jo så tynn, men hva så når den er så varm som den er. Litt usikker på hvor kaldt det egentlig var i natt ute, men det var i hvert fall ikke kaldt i soveposen. Og, så herlig med en pose som er bred nok til å ligge i sideleie! Digger denne så langt! Ekspander Så bra 😀 Hadde vært kjipt å anbefale noe så varmt, som jeg har gjort, og så hadde den vist seg å være crap 😂 fikk selv en kjølig og fuktig natt i min pose i helgen. Men den var fortsatt like god. Men når det blir kuldegrader og rå luft, så kommer jeg til å spe på med en syntet utenpå. Jeg fryser lett på natta. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.