Populært innlegg +tshansen Skrevet 21. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 21. juli 2018 Det gikk ikke mange minuttene ut i førte sending før småen var i meg.... "pappa, kan vi ikke gjøre slik som Lars" 4 åringen i hus er blitt bitt av friluftsbasillen, til fars store begeistring. Men med sine beskjedene 110 cm, er det greit å finne en rute som ikke er for krevende og ikke for lang. Det skal jo være en positiv opplevelse på hans premisser. Været er meldt strålende og Triangelet i Stølsheimen så ut som et godt utgangspunkt. Der kan man kjøre ganske nært opp til Selhamar hytten, så første dagen var ikke på mer enn 5 km. Man går 1,5 km langs grusvei før man kommer inn på godt merket T sti som tar deg i lett kupert terreng mot hytten, forbi Raudeberg. Vading i elv var naturligvs spennende og ga rom til både lek og kast av stein Små konkurranser for å motivere til gange og bæring av egen sekk må til, å telling av T-varder falt i god smak. 4 år og første gang med på DNT hytte.... Det falt definitivt i smak hos junior. Solen steker fra nesten skyfri himmel, og livet smiler! En liten dukkert, vaske av seg turen og ett par lag med solkrem, det var definitivt kaldere enn det ser ut til på bildet Jeg hadde feilberegnet en smule turen til Åsadalen. Jeg hadde kikket på GPS, som viste 6,8 km.... men dette var jo i luftlinje. Når jeg sjekket med Kartet viste det seg å være over dobbel så langt. Vi tygget litt på om vi skulle gå hele veien. Vi vet jo at småen har gått like lange turer tidligere uten noe klaging, men følte kanskje at dette kunne bli litt langt siden det ville bli to slike lange dager på rad. Det skulle vise seg å bli en ordning på det "problemet" Vi hadde ikke kommet oss mer enn 1 km på tur, før småen stupte på trynet, kilte hånden mellom berget og en vandrestav, kløyvde negelen på fingeren, blodet sprutet og alt var krise. Jaja, vi fikk tørket vekk verste blodet, plastret såret på finger og albue før vi ble enige om at vi heller skulle gå til bilen enn neste hytte. Dessverre ble det bare en kortere tur, men på tross for skade, satt hele familien igjen med en kjempe positiv opplevelse. Satser på å få mange slike turer framover. Selhamar hytten kan absolutt anbefales. Utrolig flott skue når man får sett Raudeberget i solnedgang. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 42 2 Siter
Freebird Skrevet 21. juli 2018 Skrevet 21. juli 2018 Fin rapport, jeg gleder meg stort over foreldre som tar med ungene på tur allerede fra de er liten. Hvordan var trafikken i Stølsheimen, mye folk? 1 Siter
+tshansen Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Skrevet 21. juli 2018 Freebird skrev (På 21.7.2018 den 20.15): Fin rapport, jeg gleder meg stort over foreldre som tar med ungene på tur allerede fra de er liten. Hvordan var trafikken i Stølsheimen, mye folk? Ekspander Takk for det For meg er det viktig å gi han innsikt i de mulighetene som finnes. Ikke bare organisert idrett som er det "letteste" Det var full hytte i natt, men vi møtte bare på 2 familier på turen. Så vil ikke påstå at der er mye folk. 1 Siter
Kjetil E. Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 Fin rapport fra et fint område. Godt det ikke endte med brudd for pjokken da.. Takker! 1 Siter
Martin HJ Skrevet 24. juli 2018 Skrevet 24. juli 2018 Glimrende, er kjempehygge de turene der Synd med skade på småen, kjenner til det - turen kan bli fortere ferdig enn planlagt når det smeller på ei lita ulykke. Men sånn er det, godt det ikke var verre enn å tørke av litt blod og tårer. Ser frem til forhåpentligvis bilder og skriverier fra neste tur 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.