Jossli Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Venter på min Fenix 5 klokke, hva er best og enklest å bruke, jeg vil bruke Basecamp for planlegging og klokka til supplement til kart. Er det Kartmannen sine kart som da er optimalt å bruke, eller er medfølgende kart til Fenix klokka dugende også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torbjornhb Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Hei🙂. Gammel tråd som jeg tilfeldigvis kom over. Vil disse kartene fungere bra også på Garmin Fenix 5 Plus og Forerunner 945 modellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torstein Ingebrigtsen Bø Skrevet 16. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2019 2 timer siden, torbjornhb skrev: Hei🙂. Gammel tråd som jeg tilfeldigvis kom over. Vil disse kartene fungere bra også på Garmin Fenix 5 Plus og Forerunner 945 modellen? Hei! Vi har testet kartene på Fenix 5 Plus, der fungerer de godt! Forerunner 945 er veldig lik, så regner med at det fungerer der også. Husk å velg klokke stilen når du installerer kartet, så blir fargene bedre på klokken 😀 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torbjornhb Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 6 minutter siden, Torstein Ingebrigtsen Bø skrev: Hei! Vi har testet kartene på Fenix 5 Plus, der fungerer de godt! Forerunner 945 er veldig lik, så regner med at det fungerer der også. Husk å velg klokke stilen når du installerer kartet, så blir fargene bedre på klokken 😀 Kanon! Takker og super bukker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daktari Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 For en fantastisk ting Jeg er i vippeposisjon på å plukke opp en Fenix-klokke, og det vippes mer og mer mot kjøp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinardo Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Kan denne filen deles opp? Jeg har en eldre Dakota 10 med kun 850 MB plass. Er litt skeptisk til å kjøpe ny håndhold gps nå som Garmin legger ned alt av brukbar software. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torstein Ingebrigtsen Bø Skrevet 4. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2019 @Steinardo Ja filen kan deles opp. :-) Du kan laste opp kartet via Basecamp, da kan du velge hvilke områder du vil ta med. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Hvis man bestiller på minnebrikke, får man da også tilgang til å laste ned via internett og til basekart? Eller er det en av delene? Fungerer 3D visning nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torstein Ingebrigtsen Bø Skrevet 27. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2019 På 25.7.2019 den 18.50, fiskekongen skrev: Hvis man bestiller på minnebrikke, får man da også tilgang til å laste ned via internett og til basekart? Eller er det en av delene? Fungerer 3D visning nå? Ja hvis du bestiller minnekort så får du også tilgang til å laste ned kartet via internett og å se kartet via BaseCamp (du kan da enten installere kartet på PCen eller ved å plugge i GPSen i PCen). 3D visning i BaseCamp fungerer nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TerjeH Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 (endret) Etter at gammel-GPS-en takket for seg etter mange år, og vi skaffet oss en ny, passet det godt å sjekke ut Kartmannen sine kart. Garmin har nok en litt rigid™ måte å handtere lisensieringen av sine kart mellom enheter. Rett og slett imponert over hvor bra, enkelt og kundevennlig dette er lagt opp. Gode og kart med god lesbarhet, som man lett kjenner igjen fra norgeskart.no, enkel nedlasting. Og så, som en bonus, lå tilpassede kart klare for import til min Fenix 5x plus også. Med disse kartene ble kart på klokka noe helt annet! Endret 13. august 2019 av TerjeH 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TerjeH Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 På 13.8.2019 den 9.41, TerjeH skrev: Garmin har nok en litt rigid™ måte å handtere lisensieringen av sine kart mellom enheter. Ok, har man sagt A får man si B. Etter denne posten viste det seg at Garmin support gjorde en finfin jobb med å flytte mine gamle Kartlisenser fra defekt og over til ny GPS. Uten spørsmål, og også de kartene som var utenfor "support-periode". Det ene kartet gav de meg ny versjon av også. Takk til Garmin for det. Nå har jeg kart så det holder - både fra Garmin og Kartmannen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rypehund Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 En liten tilbakemelding/spørsmål: jeg synes kartene fungerer utmerket på min garmin Alpha, men jeg kunne ha ønsket megen skarpere kontrast, evt en skarpere farge på vann. Slik det nå er, er det nesten umulig å se vann på skjermen med den svært så lyseblå farven, som er så lys at den går nesten over i hvitt. Er dette en innstillingssak, eller handler det om datagrunnlaget for kartene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Hengern Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 Vil sjøkart og Topokart fra Kartmannen fungere på Fenix 7? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TerjeH Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 Hengern skrev (33 minutter siden): Vil sjøkart og Topokart fra Kartmannen fungere på Fenix 7? Når det gjelder Topokart, tror jeg det er trygt å anta det. Fenix 7 er vel så ny at folk ikke har rukket å teste, men det er samme greia som de tidligere modellene Jeg har lenge brukt topokart på en Fenix 5x plus. Jeg visste ikke (og tror ikke) at Kartmannen.no har sjøkart. Det er rimelig lett å komme i kontakt med kartmannen.no på facebook eller webben deres for å spørre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sofasliter Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 Har du sjekket her ? https://kartmannen.no/nb/kompatibel Eventuelt send en e-post, «kartmannen» pleier å svare kjapt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ubernoob Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Fungerer fint på Fenix 6x, så den gjør garantert det også på 7. Det er ikke store forskjellen på klokkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Det er vel ingen som pr nuh har fått en Fenix 7 levert enda. Men Kartnannen fungerer på 6x, men med mindre "laste rett i klokken" er det samme som tidligere, så får du ikke frem kartet. Det legger seg i klokka, men det er noe med filinstillingene som ikke blir riktig. Ved å laste det først til pc og så over i klokka via Basecamp så fungerer det direkte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bernt Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 On 1/20/2022 at 5:12 PM, Omnilite said: Men Kartnannen fungerer på 6x, men med mindre "laste rett i klokken" er det samme som tidligere, så får du ikke frem kartet. Det legger seg i klokka, men det er noe med filinstillingene som ikke blir riktig. Ved å laste det først til pc og så over i klokka via Basecamp så fungerer det direkte. Joda. Hvis det er .img-filer du får fra kartmannen (på samme måte som frikart.no) må du inn i "Instillinger for Kart" og videre til "Konfigurer Kart" for å aktiverer kartet etter at du har lagt .img-filen på riktig sted på klokka, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 bernt skrev (1 time siden): Joda. Hvis det er .img-filer du får fra kartmannen (på samme måte som frikart.no) må du inn i "Instillinger for Kart" og videre til "Konfigurer Kart" for å aktiverer kartet etter at du har lagt .img-filen på riktig sted på klokka, Selve kartfila legger seg riktig sted, men det er noe med de andre filene som skal "peke på" kartfila som ikke blir rett. Når jeg da skulle velge kartet i oppsettsmenyen, så fant ikke klokka kartet. Siden jeg likevel skulle ha kartet på pc'en lastet jeg det ned der og overførte vis Basecamp. Da kom det opp direkte. Så BK fikser "filfiklingen" som må til. Har kjørt samme kart inn på GPSMAP 66sr, da smatt de direkte inn fra nedlastingen på Kartmannen uten noe fikling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bernt Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Nå vet ikke jeg hva slags filer kartmannen lager, men med .img-filer fra frikart.no fungerer det helt fint å kopiere fila inn GARMIN-katalogen på klokka og aktivere i menyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.