Gå til innhold
  • Bli medlem

15.juli 2006: Masdalshornet (977) og Trongegga (959)

Svein

Anbefalte innlegg

Disse toppene lengst nordvest på Ørstahalvøya hadde jeg ikke tidligere vært på, til tross for at de ligger svært nærme. Tok turen i lag med min bedre halvdel, vi gikk fra Høgebakken (oppkjørsel fra nøre Vartdal) og gikk over Trongegga (959). Var forberedt på litt luft mot slutten, men den uteble... Et mildt sagt spesielt fjellplatå, området tatt i betraktning, ble gått videre ut til Masdalshornet (977). På returen la vi turen bortom Storhylla (960). Det er ikke mer enn ca 7-800 vertikale på denne turen, vi brukte 5,5 timer - så vi har hatt goood tid :wink:

Været var supert, sol og nesten skyfri himmel. Litt vind gjorde at vi knapt såg fluer - ekstrabonus. Utsikten fra denne turen er meget bra, fikk leika meg litt med teleeffekt på bildene. http://www.fjellinordvest.net/content/view/35/32/

Såg forresten flere interessante rutealternativer, som f.eks Masdalskloven - Storhylla og Grøthornet - Storhylla. Usikker på om det må taubruk til på disse, spesielt sistnenvte var ei fin egg. I'll be back.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kan Sunnmørsalpane vera vakrare enn dette? Det skal noko til. [\quote]

Eller, "Kan noko vere vakrare enn Sunnmørsalpane" ? 8)

Fin tur ser det ut som. Fikk du plass til alt for to i den minste sekken din Svein ? :wink:

Blir gjerne med til de "skarpe" delene av området ved en seinere anledning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Såg forresten flere interessante rutealternativer, som f.eks Masdalskloven - Storhylla og Grøthornet - Storhylla. Usikker på om det må taubruk til på disse, spesielt sistnenvte var ei fin egg. I'll be back.. :D

Done, uproblematisk rute :D Dvs at Storhylla - Grøthornet gikk like under egga. Egga sjekket jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.