Hege P. Skrevet 1. juli 2020 Skrevet 1. juli 2020 (endret) zimwalker skrev (7 minutter siden): Blir vel til turer med pulk det da? Petromax Fb1 1600g, Fb2 2900g (Hobo'en veier 650 gram, pakket) www.petromax-shop.de/petromax_en/feuerstellen/mit-feuer-kochen.html Ja, jeg lurte litt på hvorfor Outnorth ikke oppgir vekt. Endret 1. juli 2020 av Hege P. Siter
+zimwalker Skrevet 1. juli 2020 Skrevet 1. juli 2020 (endret) Hege P. skrev (31 minutter siden): Ja, jeg lurte litt på hvorfor Outnorth ikke oppgir vekt. He he, jo samme tanke da jeg så disse der. 1,6 eller 2,9 kg, det blir litt det. Denne saken derimot på 1kg går i pulken herwww.outnorth.no/tentipi/hekla-7 Hos produsenten: https://tentipi.com/en-gb/hekla-eldspisar se: www.youtube.com/watch?v=0OProCoO6nM Endret 1. juli 2020 av zimwalker 1 Siter
På Ville Veier Skrevet 3. juli 2020 Skrevet 3. juli 2020 På listen over ting man egentlig ikke trengte, så kommer nok dette et stykke opp.... Men Nå skal jeg jammen meg bake på tur 2 3 Siter
Populært innlegg Knott Skrevet 8. juli 2020 Populært innlegg Skrevet 8. juli 2020 Vi er kjempefornøyde 🤩 12 Siter
+Walle Skrevet 9. juli 2020 Skrevet 9. juli 2020 Knott skrev (5 timer siden): Vi er kjempefornøyde 🤩 Det må man si, var litt av ett kjøtt i den abboren 4 3 Siter
Knott Skrevet 9. juli 2020 Skrevet 9. juli 2020 Hehehe ... minstemann synes fisk er best på stang og foretrekker heller elgpanne på fisketur. 😅 1 Siter
Unknown_Uke Skrevet 14. juli 2020 Skrevet 14. juli 2020 Ble litt for inspirert av diskusjonene her, så det ble en Solo Stove Titan + kjele, samt en Lixada foldable fra aliexpress. 1-3 dagers leveringstid føles nå ut som 5 evigheter..... 1 Siter
Aurejeger Skrevet 14. juli 2020 Skrevet 14. juli 2020 Hei Inspirert av denne tråden har jeg akkurat kjøpt min første kvistbrenner i titan. Er det noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før en slik er avkjølt nok til at den kan pakkes sammen igjen? 1 Siter
Skogens Stønn Skrevet 14. juli 2020 Skrevet 14. juli 2020 (endret) Aurejeger skrev (22 minutter siden): Er det noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før en slik er avkjølt nok til at den kan pakkes sammen igjen? 10 minutter etter at den er brent ut, eventuelt tømt? (kommer an på hvor stor den er). Jeg har aldri sett på det som noe problem. Egentlig ikke tenkt på det en gang. Den er vel alltid kald når jeg er ferdig med å ha i meg det jeg har varmet. Det blir jo noe sot, så ha med noe å putte den i, og kanskje et par tynne ullhansker hvis du ikke vil få sot på hendene. Hanske kan jo også være greit å ha hvis du vil tømme ut restene før alt er sloknet, og for å ta i kjelen når den er varm. Jeg bruker forresten en liten skinnlapp til sånt. Endret 14. juli 2020 av Skogens Stønn presisering 2 Siter
Aurejeger Skrevet 14. juli 2020 Skrevet 14. juli 2020 Skogens Stønn skrev (14 minutter siden): 10 minutter etter at den er brent ut, eventuelt tømt? (kommer an på hvor stor den er). Jeg har aldri sett på det som noe problem. Egentlig ikke tenkt på det en gang. Den er vel alltid kald når jeg er ferdig med å ha i meg det jeg har varmet. Det blir jo noe sot, så ha med noe å putte den i, og kanskje et par tynne ullhansker hvis du ikke vil få sot på hendene. Hanske kan jo også være greit å ha hvis du vil tømme ut restene før alt er sloknet, og for å ta i kjelen når den er varm. Jeg bruker forresten en liten skinnlapp til sånt. Takk for hjelpen Siter
Populært innlegg +tshansen Skrevet 16. juli 2020 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2020 Det er sjeldent jeg blir akutt forelsket, men dette er pina meg noe av det bedre jeg har brukt i nyere tid! Rett og slett helt fantastisk 12 Siter
+Espen Ørud Skrevet 16. juli 2020 Skrevet 16. juli 2020 (endret) tshansen skrev (5 timer siden): Det er sjeldent jeg blir akutt forelsket, men dette er pina meg noe av det bedre jeg har brukt i nyere tid! Rett og slett helt fantastisk Velkommen i klubben! Vi har laget stort sett alt av lunch, middager og kaffe på en av mine i 14 strake dager nuh... Endret 16. juli 2020 av Espen Ørud 4 Siter
+TheSleepwalker Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 Det er en del snakk om sot tidligere i tråden. Noen flere svaksynte her? Får dere rengjort hendene tilstrekkelig til å klisse med linser? Siter
Lompa Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 TheSleepwalker skrev (39 minutter siden): Det er en del snakk om sot tidligere i tråden. Noen flere svaksynte her? Får dere rengjort hendene tilstrekkelig til å klisse med linser? Det blir litt sot, men ikke mer enn man kan tørke av på buksa eller i lyngen. Siter
Lyckeboden Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 tshansen skrev (20 timer siden): Det er sjeldent jeg blir akutt forelsket, men dette er pina meg noe av det bedre jeg har brukt i nyere tid! Rett og slett helt fantastisk Den stekepanna der så knall ut. Hvor skaffer man en slik? 2 Siter
Aurejeger Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 Lyckeboden skrev (4 timer siden): Den stekepanna der så knall ut. Hvor skaffer man en slik? Ja det er det fler enn deg som lurer på 2 Siter
+tshansen Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 (endret) Aurejeger skrev (8 timer siden): Ja det er det fler enn deg som lurer på https://www.outnorth.no/petromax/petromax-wrought-iron-pan-sp32#Black Jeg er veldig positivt overrasket over at ting ikke setter seg i panna. Akkurat som det mønsteret hindrer eller løser opp kontaktflatene. Går helt strålende å steike egg, pannekaker, lapper osv (som jeg har testa) uten at det setter seg fast (med smør i panna) Endret 17. juli 2020 av tshansen 2 Siter
Lyckeboden Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 tshansen skrev (1 time siden): https://www.outnorth.no/petromax/petromax-wrought-iron-pan-sp32#Black Jeg er veldig positivt overrasket over at ting ikke setter seg i panna. Akkurat som det mønsteret hindrer eller løser opp kontaktflatene. Går helt strålende å steike egg, pannekaker, lapper osv (som jeg har testa) uten at det setter seg fast (med smør i panna) Takk... skal kikke på den. Ser at den er 32cm. Det var digert. Tipper at størrelsen under er mer enn nok (samme som panna hjemme det jo) Det lærtrekket er hjemmelaget eller? 1 Siter
+Kristian V. Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 Lyckeboden skrev (3 timer siden): Ser at den er 32cm. Det var digert. De har den i 28cm også..https://www.outnorth.no/petromax/petromax-wrought-iron-pan-sp28#Black 1 Siter
Lyckeboden Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 (endret) Kristian J. Vabø skrev (6 timer siden): De har den i 28cm også..https://www.outnorth.no/petromax/petromax-wrought-iron-pan-sp28#Black Fant den som 24cm også. Den vil nok passe meg litt bedre som en turpanne. Det kan se ut som håndtaket potensielt blir veldig varmt. Den hylsa som er på lenger oppe i tråden.... er det noe som er hjemmelagd? https://www.outdoorexperten.no/p-41272-petromax-wrought-iron-pan-sp24.aspx Endret 18. juli 2020 av Lyckeboden Siter
Knott Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 Vi bruker denne på kvistbrenneren våres; https://www.skittfiske.no/espegard-as/199384/espegard-steikepanne-praktisk-med-ekstra-langt-skaft Fungerer topp, men den er litt tung for lengre turer. Siter
Hege P. Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 Knott skrev (2 timer siden): Vi bruker denne på kvistbrenneren våres; https://www.skittfiske.no/espegard-as/199384/espegard-steikepanne-praktisk-med-ekstra-langt-skaft Fungerer topp, men den er litt tung for lengre turer. Fin på kanoturer. Kan brukes til reserve padleåre. 1 Siter
+tshansen Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 Lyckeboden skrev (20 timer siden): Takk... skal kikke på den. Ser at den er 32cm. Det var digert. Tipper at størrelsen under er mer enn nok (samme som panna hjemme det jo) Det lærtrekket er hjemmelaget eller? Er ikke 32 jeg har, så ikke det før nå etter å ha postet linken. Jeg må ta mål av den, tipper jeg har den minste! Siter
Lyckeboden Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 tshansen skrev (13 minutter siden): Er ikke 32 jeg har, så ikke det før nå etter å ha postet linken. Jeg må ta mål av den, tipper jeg har den minste! 20cm var ikke å oppdrive. Bestillte den på 24cm den blir nok i største laget den også er jeg redd. Men får bruke den på bålplassen når jeg er på hytta evt. Bruker jo kvistbrenner 90% av tiden så 24cm er nok helt på kanten 😎 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.